.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Sunday, November 28, 2010

..Mata aNaKku DiCuCuk..

Haritu aku dah citer.. tapi tak letak gambar.. sebab kat hp En. Ady.. so nie aku nak tunjuk gambar mata Aisha sehari selepas kami sedar matanya dicucuk jari oleh anak pengasuh di nursery tempat kami hantar dia.. kisahnya.. mereka berebut barang... aku sendiri tak tau cerita sebab aku tak ada di tempat kejadian.. anak pengasuh tu tak lar besar mana.. lebih kurang sama besar Aisha sahaja.. dua² tanak mengalah.. budak² buat aper yang sempat jer kan.. jadi.. mata anak aku dicucuk jari anak pengasuh... benda nak jadi.. tak boleh nak salahkan budak tu.. dia kecik.. tak paham baik buruk lagie.. tapi tu lar kan.. aku kesal.. sebab kami tidak diberitahu oleh pengasuh daycare tu tentang insiden yg terjadi.. kami tahu pon setelah pagi tu ketika diaper si Aisha hendak ditukar.. dia mengadu tak boleh bukak mata dia.. pagi² tu jugak kami bawak dia ke klinik.. dan hari tu jugak aku telefon pengetua nursery/tadika tu.. membayangkan kesalnya aku atas tindakan mereka yg cuai dan tidak inform aku awal² tentang apa yang terjadi... bagi pihak staff dia yg anaknya cucuk jari ke mata Aisha dia mintak maaf... tapi the staff herself.. tak tampil mengucapkan walau sepatah kata.. sedeh kan biler anak kita ditimpa perkara tak sepatutnya seperti ini..

..mata Aisha pada hari Khamis 25 November 2010 sehari selepas kejadian..

..tak mandi lagie aritu.. terus bawa pegi klinik.. mata penuh dengan tahi..

..merah..

..kesian tengok dia.. tak reti mengadu melainkan kita tanya..
..leka memerhati ikan di aquarium di klinik..

..menunggu sementara dipanggil doktor.. 

..Ainna amik ubat jugak aritu.. dia dah 2..3.. hari batuk malam.. lepas tu muntah kahak..  tapi sekarang dah makin ok..


4 comments:

Ena said...

teruk jugak ek mata aisha.. sampai mcm tu.. ish.. kita yg nengok pun rasa geram.. yerla apa2pun bg la tahu kan.. ishhhh

win@momyShaneQeisha said...

kesian aisha...pelik juga diaorang tu tak inform awal2 kan.mcm tak btgjwb jer.

deidaa said...

Adeh.. mata aku pon berair gak tgk..
aku rasa mcm sakit je.. sakit mata & sakit ati.

Dorg xbitau sbb takot la tu.. ntahapehapentah.. rasa mcm gerun je kalo anto anak ke nursery skang nih.

Report kat paper kak pah! :P

Rizziela said...

kesiannyer dia

sakit tu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails