.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, November 3, 2010

.Ada LaGie Keje BLoM Settle..


En. Ady pi main badminton.. actually dia mintak aku tunggu umah mak.. tapi aku malas lar.. aku penat + letih + rimas lar nak jaga anak² kat umah mak.. susu + diapers bukannya banyak coz budak² dah antar nursery.. jadinya adalah amat tidak selesa nak tunggu lama².. kat umah laks keje dah menambun² bagaikan Banjaran Titiwangsa.. sikit lagi nak jadik Gunung Averest..

Makanya tanpa berbelah bahagi.. aku pulang terus ke rumah setelah amik budak² tu di nursery.. sebelum sampai umah.. aku singgah kedai beli barang basah serba sikit.. terbang RM14.50 habuan nak masak Mee Basah.. masuk jer keta lepas beli barang... sumer pakat dok nangis dlm keta.. macam².. tinggal sekejap pon sempat gadoh... wuiiishhh.. sib baik ler bonda ko nie dah kebal... kebal bunyi... hehehe.. drive cecepat sampai rumah..

Sampai jer umah tadi.. aku buat segala yg aku dah plan.. tutup gate.. aku menyapu kat porch yg dah penuh ngan sampah sarap tak diundang.. daun² kering.. etc... budak² aku kasik makan eskem beli kat kedai.. supaya dorang tak kacau aku buat keje..settle sapu.. siram pokok.. kutip sampah.. masuk dalam... salin baju.. terus pegi dapur... potong aper yg patut.. dan berkungfu masak mee.. (mee kungfu ker mee basah eak.. hantam sajalah!)  sambil masak sambil kemas apa yg patut.. Settle masak.. basuh berak si Aisha yg dah lama main air kat dalam bilik air.. then.. pakaikan dia diaper.. suh dia pakai baju sendiri.. terkochoh² amik air semayang.. maghrib dah nak abis.. sudah semayang.. budak² dah merengek lapa.. masing² nak makan.. bagi dorang sorang semangkuk.. makan ekot suka.. sepah² perkara biasa.. panaskan sauna. sementara aku asingkan kain baju kotor masuk mesin basuh.. sekali lar kuarkan baju koto budak² (siap kira.. takut tak cukup.. yg aritunyer ilang sepasang baju Aisha dan satu seluar Ainna belum dapat² balik.. kalau asyik ilang budakx² tu nak pakai aper nanti.. dah lar mak bapak ko beli baju setahun sekali.. ahahaha) start mesin.. pegi lemari bebudak.. siapkan baju nak bawak pi nursery esoknya... letak depan.. yaa.. sauna is ready.. aku bersauna selama sepuluh minit sambil kuperhatikan budak² makan dengan comotnya.. abis sauna.. buat sit up sekejap sekali ngan budak² yg tak abis² nak kaco bonda.. dah penat senaman.. kemas kole pinggan budak² yg sepah² tadi.. cuci.. dan lap meja juga mop lantai yg dah berketang²... buat susu.. pastu ingat nak mandi nie.. pastu makan mee.. pastu sidai baju.. pastu lipat baju sambil lepak tengok tv.. pastu nak masuk tido... tapi tergendala kat pc laks.. hehehe

Okeh... banyak lagi keje menunggu... daaaa........... see u tomorrow.. :)


2 comments:

Chaon Cornerz said...

BAnyak nye keje.. takpe2.. nanti kalo tak de keje bosan jugak.. =)

aiDieNa said...

Chaon,
Yerlaa.. biler tak der keje bosan pulak kan..


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails