Jumaat lepas.. aku try login Maybank2u... sekali password aku dah di block.. sebab dah lebih 3 bulan tak pernah login... dan aku call customer service... mintak unlock kan akaun aku.. dia unlock.. tapi due to certain unexplainable factor.. aku masih tak bleh login.. so cara terakhir terpakser pegi ke ATM machine.. buat password baru... so.. keje tu amik maser 2 hari jugak.. aku settlekan lepas aku balik bercuti... and finaly Maybank2u bleh access.. dengan lapang hati aku pon cuba transfer duit yg aku tersalah send ke akaun saving tu untuk bayar credit card.. tapi rupernyer masalah tak settle kat situ... akaun aku freezed.. tak dapat digunakan sebab telah diklasifikasikan sebagai akaun tak aktif... duhhh... gilerrr bengang... aku tepon lagi customer service... dia kata sebab dah lebih 6 bulan tak ada sebarang transaction dibuat melalui akaun tu.. so dia kata aku kena ke cawangan Maybank untuk aktifkan semula akaun tu... buat pengeluaran at least RM10.00... aku tanyer.. memaner cawangan ker? Dia kata yer.. tak kisah cawangan maner pon... ok fine... memandangkan aku keje.. malas lar aku nak buang2 waktu keje semata2 nak p bank aktifkan akaun.. aku pon tunggu lar hari Sabtu.. ada bank yg bukak aritu kan...
Sebelum pegi ke bank.. En. Ady dah surf kan bank cawangan mana yg bukak... nak cari yg sehala utk kami terus ke rumah inlaw nak Puchong... so.. yg terdekat ialah Maybank kat Giant BK.. kitorang pon proceed ke tempat ingin dituju... kelek anak kiri kanan... sampai bank... isi borang... sampai kaunter...
"Maaf Cik.. Hari Sabtu kami cuma terima akaun yang dibuat di cawangan ini sahaja untuk buat sebarang pengeluaran.. kalau cik nak buat transaction di sini cuma pada hari Isnin sampai Jumaat sahaja diterima.." Sangat hampa dengan penjelasan penuh sopan lagi berhemah yang diberikan..
Dalam benak aku tertanya2.. untuk apa yer Maybank membuka begitu banyak cawangan sedangkan untuk uruskan perkara yg mudah macam ni kita terpakser pegi semula ke cawangan asal buku akaun dibuka semata2 sebab hari itu hari Sabtu.. habis buatnya ko bukak akaun dulu kat kg... kat Kedah... ko ada urgent matter nak diuruskan segera... tak kan ko nak kena balik kg... giller!! Pada hemat aku.. penyedia perkhidmatan macam nie sepatutnyer memudahkan orang ramai.. bukan merumitkan lagi keadaan.. ada cawangan pon tak guna... bukan boleh settle keje... buang karan jerrr!
3 comments:
biasaler kak... kadang payah nak paham camne meka kerja...
Tu lar pasal... yg tau dorang jer.. patutnyer dia advertise kat sumer pelanggan² dia... baru lar sumer terang dan jelas..
sokong 110%..sepatutnya memudahkan................
Post a Comment