.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, April 29, 2010

aiSHa tanak minum Susu.. Sangat Risau!


Dah tiga hari Aisha buat perangai... aku tak tau aper masalahnyer.. dia takmo minum susu.. biler lapar dia ada mintak susu... tapi biler nak hisap jer... dia kata kat ayah dia... susu tu tak sedap... susu busuk lar.. padahal baru jer buat.. suam lagi... dah banyak susu dibuang.. dibazir begitu sahaja... selalu aku tunggu dia dah tido.. time baru lelapkan mata.. aku sumbat botol susu kat mulut dia... time tak sedar dia minum... tapi berbaki juga separuh botol... sangat sedeh dengan keadaan ini... bukan per... korang tgk sendiri lar badan si Aisha tu... kerus kelengkeng... camner lar badan dia nak berisi... makan memilih... susu laks takmo minum sekarang nie... pening²....

Kitorang dah tuka puting baru... pon tak jalan... agaknyer apa masalah si Aisha nie eak?? Ibu² out there.. pernah alami perkara yg sama?? Aper solution korang?

Aku bekalkan kole susu incase dia masih tanak minum dalam botol... juga dah bagi dia vitamin utk increase keinginan dia tuk makan... tapi still kurus larrr... satu lagi... Aisha nie.. asal makan jer.. pastu berak... makan berak... kerap sangat berak... metabolisme badan terlalu tinggikah??


8 comments:

mamaaerish : said...

hmmm... nk kena tukar susu ker? ato perisa lain?... cuber tgk... kalo x mo gak cuber bagi scotts emulsion... tambah selera dier...

ratna said...

okay.. meh ibuk murni tolong bagikan cadangan. apa kata kak pah bg dia vitamin dari appeton yg utk meningkatkan selera makan dia. mmg ada tulis kat situ utk increase appetite.. dulu izzah guna tu.. kalau nak lebih berkesan..sila bagi selepas mandi.. insya allah. mak saya kan jaga anak org..ada la sorang budak ni tak mau makan.. mak cuba bg vitamin yg izzah punya tu kat dia.. selang beberapa hari budak tu mula nak makan.. cuba la..

aiDieNa said...

Scot emulsion dah abis.. sblm nie mmg bebudak tu kita kasik.. tp bebaru nie beli tablet vitamin.. tu pasal tak bagi minyak ikan.. takut ada effect biler bercampur.. tak per ker campur??

aiDieNa said...

Ratna.. rasernyer vitamin kat umah tu Appeton arrr.. jap balik nanti check balik... kita bagi dua jenis vitamin...

Ena said...

kak,

ena pun selalu ade gak masalah nie.. tengok la si kering anis tu..huhuhu.. kat umah cume 2 kali jejj dier minum susu..
aisha tu sakit tekak kot kak? hoho.. pepandai jekk ena..heheh.. susu je ker dier tak nak?makanan lain ok? kalo dier makan makanan lain tak pe lg la.. tp kene usahakan gak tu.. cari alternatif lain..

si anis kdg bile dtg aingin tak moo minum.. hah jenuh la ina paksa.. siap ada hanger kat tangan.. macam mak tiri daaa.. tp tak rotan pun.. gertak jer lebih.. sore kompem macam tarzan.. nasib skrg dier rjin dah makan!.. tp kuat pulak memerut..

si irfan pulak.. susu susu susu jeeeeeeeerrrrrr kejenyer.. tak gak gemuk2..hoho..makan? mrmmm ikut selere dier je la.. kalo dtg mood nak makan.. kalo tak.. wat sakit ati jekk..

mrs.ecam said...

cube tukar perasa vanilla ke coklat ke...susu pe die minum ek...dl ank sye x nk gak minum susu...tp blikn yg perase vanilla hamboi kdng die mkn susu 2 x smpt nk bancuh pong lg...scot emulsion pong bg gak...alhamdulillah ank sye sume bnde die mkn...pedas pong bleh...heee

aiDieNa said...

Tu larr.. bebudak nie banyak ragam ngan angin dia kan Ena.. letih nak ikut kengkadang tension jugak..

Hmmm.. sebenarnya susu dorang tu saya combinekan dua.. susu vanila + coklat.. so tak pekat sangat.. kalau coklat saja budak mudah sembelit.. ntah.. mak saya yg suh campurkan... 2 vanila + 1 coklat..

Emy said...

ermm kak pah cuba la tukar susu, kdg2 budak dh bijak nie, mcm2 ler alasan dia.. dia minum susu apa?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails