.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Sunday, April 4, 2010

Kepada Penggemar Asam Pedas.. Jom Lah Ke Sinie..

Sesudah keciwa dengan pejabat pos yg ditutup pada Sabtu minggu pertama setiap bulan.. kami membalas dendam dengan singgah makan tengah hari di tempat yang diperkatakan ramai tentang kesedapan hidangan masakan asam pedas di sini... ramai yg turun ke Ampang semata2 untuk makan di sini... Restoran tu terletak di Taman Putra Sulaiman.. bersebelah sahaja dengan surau... berdekatan dengan Dagang Avenue... kat bawah nanti aku googlekan peta ke sana.. so boleh lar beramai2 penggemar asam pedas turun kesana... okehhh jom layan gambar..

Nie lar banner yg tergantung di depan restoran tu..

En. Ady yg sangat lar segan biler disuruh ambilkan gambar.. mintak izin dari tuan punya restoran jer lebih... aduhaiiii laki aku nie..

Commando Kiosk nama restoran nie.. Pelanggan2 datang silih berganti... restoran yg lain aku tengok sunyi sepi..

..Ainna memerhatikan kelilingnya yang dipenuhi manusia menjamu selera..

..En. Ady melayan kerenah Si Aisha sementara aku melayan kerenah Si Alyaa.. yg kejap nak kencing kejap nak berak... sakit jiwaaa ooooo... asal singgah makan kat luar... itu lah peel barunya... mesti nak lawat bilik kecik tu... hmmm nasib baik tandasnya bersih.. cuma pam dia sangat lemah menarik air.. macam nak rosak.. elok kalau tuan kedai mengganti yang baru..

..Ainaa mula menepuk2 meja tanda mahu dilayan segera.. ohhh.. layanan di sini bagus.. mesra dan cepat.. penuh dengan senyuman..

..tengok si Aisha.. betapa sukanya dia makan di luar.. sengih sampai ke telinga.. letih wooo melayan kerenah adik beradik nie...

..si Ainna masih asyik memerhati..

..tunggu tak lamer.. sekejap jer lauknya sampai.. berasap2 lagi...

Side dish yg disertakan bersama... maser brother waiter tu datang... kita cuma perlu pilih ikan.. kitorang pilih ikan pari dan jenahak... order tiga pinggan nasi... satu untuk aku.. satu untuk En. Ady dan satu lagi untuk dikongsi Alyaa dan Aishaa.. Ainaa aku suap sikit2..

..Ini lauk2nya... pilih ikan.. then akan disertakan set nasi bersama timun dan telur masin dalam pinggan.. sepinggan sayur kubis... semangkuk sup kosong juga sepinggan ulam kacang kelisa/botol disertakan sambal belacan juga paperdom seperti di atas.. side dish lain yg bukan dalam set kami order telur dadar juga ayam goreng berempah.. untuk budak2..

..Alyaa tak nak makan sangat... dia ratah ayam jer.. itu lah budak2.. biler tak der benda nak makan... beria2 dia suruh kita masak.. biler makanan terhidang depan mata.. sikit pon dia tak heran... puas lar nak pakser makan..

..Puteri bongsu yg baru tumbuh gigi nie mmg gatal gusi.. tgk.. sudu pon dijadikannya teether..

..Aisha makan sekadar mengisi perutnya yg ramping.. hihihi

..Alyaa sangat menguji kesabaran.. tak reti duduk diam.. ke hulu.. ke hilir.. tak dengar kata..

Overall rasa masakan juga harga... sangat berbaloi untuk datang menikmati hidangan di sini lagi... ermm harga keseluruhan hidangan di atas bersama dua gelas air milo dan segelas ais kosong juga air suam dan sepinggan nasi tambah untuk En. Ady... kami dikenakan cuma RM23.00 sahaja... Ok lar tu kan.... tempat nie kini telah dimasukkan dalam senarai kedai makan favorite kami.. ;)

p/s: Gambar aku tak der eak kat atas.. sibuk menangkap gambor org jer kan.. gambar sendiri lupa.. tak per... lenkali.. lenkali...

Ini map dari Google Satellite untuk panduan ke sana..


2 comments:

.::WaNiE::. said...

asam pedas

fevret sayep

susah nau nak cari kedai asam pedas yang sedap kat shah alam ni

tak tau kat mana

aiDieNa said...

Haa.. per lagie.. tak jumpa kat Shah Alam turun jer ler ke Ampang.. tak jauh maner pong kan!


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails