.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, April 13, 2010

Redmummy Dalam Metro!!

Wah.. I am so excited to read suratkhabar Metro pagi nie... there.. di muka depan dah terpampang gambar yg kukenal.. of course tanya lah memaner blogger mesti nyer kenallah ngan Kak Red nie... aku dah lamer kagum ngan dia nie.. sejak kali pertama aku tersinggah masuk ke blog serba merah tu... kesungguhan.. kegigihan.. dia menulis blog sehingga mampu menjana wang sampingan yang banyak... memberi inspirasi ramai blogger2 baru untuk jadi seperti Kak Red... yang paling best.. Kak Red super duper senior maser kat UiTM Jengka dulu... dan kami mengambil jurusan yang sama... what a coincidence kan.. actually aku mmg tak pernah sangka yg Kak Red nie pernah belajar di tempat aku dulu apatah lagi mengambil jurusan yang sama...

Aku selak muka surat akhbar Harian Metro mencari² artikel selanjutnya utk gambar yg terpampang di depan... artikel tertulis di bahagian Variasi m/s V6, Selasa, 13 April 2010... dengan tajuk "Jadi Mewah Tulis Blog".. artikel ringkas yg cukup memberi inspirasi kepada semua yg berjinak² menjana duit cara senyap... ermmm... senyap ker eak?? Melalui artikel ni jugak.. barulah aku tau... yg nama sebenar Kak Red nie ialah Mira Abu Bakar.. dan Abg Sirman hero Kak Red bernama Ami Shamril Kamaruddin.. Hehehe... glemer ngan nama redmummy sampai nama sebenar pon aku tak tau.. tapi kan insaf jugak baca.. walaupon sebelum nie dah pernah pon baca segala luahan dan panduan yg Kak Red bagi dalam blog dia... tapi aku masih terharu.. I have to admit all her says... it is really not easy to be on top.... byk menuntut pengorbanan... bukan nak senang nak menulis... kalau setakat nak baca syok sendiri... ya.. boleh tulis apa sahaja.. tapi when it comes to attract others itu dah menjadi satu bebanan I can say... coz.. kita tak tau apa isi hati orang... dia suka ker tak apa yang kita tulis.. bukan senang kan nak puaskan hati semua orang... tambah² biler kita terkena simtom "mind block".. blank dan tak der idea langsung nak tulis apa... sebab tu lar aku kagum sgt ngan Kak Red nieh... camner dia bleh perah otak nak tulis itu ini dlm blog dia.... sehari sampai 8 artikel.. aku nak tulis satu pon amik maser berejam.. hahahaha!!

Tapi.. tak per... usaha tangga jaya... slogan sekolah saper lar yg aku curik tue.. aku akan berusaha sekeras Kak Red.. tak mampu dpt ribu².. lepas beli susu anak pon jadi ler kan... hahaha!!


13 comments:

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

betul tu, memagn gigih dia buat entry sampai 8 kali sehari. kita ni nak buat entry pun terkial2... sebenarnya entry kita ni disamping syok sendiri,kena gak bagi info kat orang, so that orang selalu jenguk blog kita ni..

eh gambar kak ee masuk paper b. harian page 10..

ratna said...

ratna mmg tau yg dia ex student uitm jengka sbb hari tu dia ada buat satu entry pasal dia pegi ke uitm jengka setelah beberapa tahun tinggalkan uitm.

aiDieNa said...

Kak ee masuk paper.. hmm nieh kena carik nie..

Samalah Ratna.. kita pon dpt tau dia ex senior pas baca entry yg dia buat lama dulu tu.. sonok godek² blog Kak Red nieh.. macam2 pengalaman dia ada..

LYaFRINA said...

Dia mmg hebat,, nak jd mcm tu kena usha keras.. y penting kita kna ikhlas bila b'blog...
bg lya.. y penting kita enjoy.. semua tu akan dtg dgn sndirinaya

Ken Wooi said...

it's nice to be on newspaper.. be inspired =)

UNAI said...

ada dia tulis kat blog dia kira macam pembetulan jgk la dari what metro did said.. but, really2 inspired arr.. rata2 blogger ari nie tulis entry special psl RM.. hehe

♥cikmOt♥ said...

eh kak...sampai jugak saya ke sini...
tu slogan sekolah saya tu...hahah...
aler pasni muka akak plak masuk metro, pastu jangan lupa tau up2 nama saya sekali...ekekeke...

aiDieNa said...

Lya.. betul tu.. semua tu akan datang dengan sendirinya setelah kita berusaha keras.. :D

Kenwooi.. have u ever been on the newspaper?

Unai... hmmm kita dah bacer entry tu...

Hahaha.. Iz-AnN itu mestii.. mestiii.. :P

syariza09 said...

betul la kan. mcm sy ni kekadang tu nk tulis 1 entry pun dh amik masa,tambah pulak kalo dh serang penyakit M. Bila leh jd mcm red mummy ni kan?

aiDieNa said...

syariza09... samer lar kita.. hehehe

Amiha Ayu said...

thanks for the support to redmummy.com.
:)

GBM on behalf of RM

Zyde Eye said...

apelagi..marila kite berblog beramai2.boleh pakat2 ramai2 masuk berita harian pulak.tp dalam ruangan iklan jelah :)

Shahiran said...

RM dah masuk paper terus LHDN pantau kutip cukai. Huhu tapi sekarang lagi femes & legit la blog RM. Semua orang nak macam RM. Best2. Meriahkan lagi.


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails