.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, April 12, 2010

Jenayah BERMAHARAJALELA..

Semalam sedang aku memasak bihun sup permintaan budak².. tiba² telefon En. Ady berdering.. kedengaran suara En. Ady yang terkejut menjawab panggilan.. dlm hati.. terdetik mesti sesuatu yg tidak baik diberitakan...

"Yang.. Paman Darman.. kena rompak.. abis kepala kena tetak ngan parang.. tangan patah.. " En. Ady dengan cepat menjawab pertanyaanku sebelum sempat aku keluarkan dari mulut..

"Astargfirullah halazim.. teruknya.. macam mana boleh jadi.." Aku sungguh terkejut.. dan tak sangka perkara macam nie akan terjadi kepada orang2 yg kami kenal..


"Entah.. abg pon tak tau sangat.. tadi makcik cakap.. dia kena rompak maser bawak teksi.. abis teksi² sekali dorang bawak lari..."

Kitorang lawat Paman Darman tengah hari tu.. masak siap.. makan tak sempat.. sebab nak cepat.. Paman Darman (Sepupu my FIL) dirawat dalam ICU.. ramai jugak yg turun tengok.. Paman Darman keje bawak teksi.. satu pekerjaan difikirkan mudah tetapi sebenarnya amat berisiko.. dan itulah yang telah terjadi.. bilamana Paman menjerat diri sendiri dengan mangambil penumpang yg rupa²nya seorang perompak... sampai di satu selekoh di Selayang.. teksi yang dipandu dilanggar dari belakang.. penumpang yang tadinya ramah bertukar kini terserlah niat sebenar.. tanpa sapa atau kata.. ketika pintu dibuka utk menyelesaikan hal pelanggaran.. Paman terus dilibas dengan parang... seramai 5 orang lelaki berbangsa India termasuk penumpangnya tadi.. membelasah.. merompak wang juga membawa lari teksinya... dia dibiarkan tersadai di tepi jalan... Nasib mengasihani anak²nya yang baru ditinggalkan ibu.. Polis peronda melalui jalan itu dan menyelamatkan nyawa Paman.. sangat malang nasib keluarga ini.. sudah jatuh ditimpa tangga.. kami hanya mampu bersimpati.. yang menanggung tentu lebih berat di hati...

Berhati²lah kawan².. Semoga kalian dan aku.. kita sama² dilindungiNya.. Sangat risau dengan dunia masa kini... jenayah berlaku di mana² walau pon rumah tempat berlindung paling selamat kini sudah tidak setenteram dulu lagi...

Takziah buat famili Paman sekeluarga....


4 comments:

Ena said...

Astagfirullahal'azim...

Takut nye ena bace nie kak.. sgt ngeri.. & sgt kejam mereka tu..

Moge Pak Paman tu tabah & pulih seperti seadanya..

aiDieNa said...

Memang ngena Na... yang paling kesian kat anak2 dia.. mak dorang baru jer meninggal thn lepas..

Srifairus said...

kak ina, arini berita pasal paman msk paper...utusan malaysia, bhgn luar negara page 5..

aiDieNa said...

Kak Ina dah bacer.. ada lari sikit ngan cerita dari Rony.. anyway thanks for the info!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails