.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, June 16, 2010

..PeNyaMaRaNMu MeNgaBuRiKu..


Hohoho.. baru jer sudah bercakap ngan my best friend maser kat UiTM dulu.. dan sunggoh tak kusangka.. blog aku nie diskodeng dalam diam.. tapi aku tak tau dan boleh pulak aku tak perasan.. penyamaran di sebalik namamu berjaya mengaburi mataku Shah.. hurrmmm.. dapat tahu nie pon sebab terlepas borak pasal blog ngan dia tadi.... kalau tak sampai ke sudah lar Kakpah tak sedar..

Maser belajar dulu.. aku tak ramai kawan.. sekarang pon! aku nie jenis low profile.. rileks.. cool.. pemerhati.. dan tak suka campur hal orang.. kalau kat opis.. jarang lar nak nampak aku p melepak tempat orang.. sampai one of my colleague boleh cakap... "Pah.. kalau ada telur kat kerusi ko tue.. aku raser dah menetas dah.. setia ko kat kerusi ko yer.." Hahaha.. dasat kan statement tue.. macam lar aku nie org gua... tak campur org... aku bukan anti sosial okay.. cuma tak beraper pandai nak bersosial.. maklum ler tak terer anyam ketupat.. selalunya orang lah yang mula dulu.. kalau aku nak mula.. tengok masa dan orang.. kalau orang tue aku tengok peramah dan selalu senyum.. senang lar aku nak mula bicara kan.. aku sangat suker orang yg murah dengan senyuman.. raser welkam jer nak menegur.. tapi kalau muker ketat.. jalan tak pandang orang.. macam mengata diri sendiri lar pulaks.. hehehe biler aku tak sapa... bukan bermakner aku sombong.. I takot you.. nanti I kena makan.. hehehe..

Everybody wish that they have lots of friend.. dan tak siapa mahu bermusuh atau dimusuhi.. tapi.. siapa lar kita untuk memaksa orang suka pada kita kan.. ikatan persahabatan tidak dapat dibeli.. tapi dibina atas nilai2 yang ditentukan kita sendiri.. ikatan yang tulus.. akan terus subur dalam hati masing2.. orang kata dengan siapa kita berkawan.. macam tu jugalah diri kita.. iyerr kerr?? Cuba kita perhatikan mereka2 di sekeliling kita.. orang yang berkawan dengan orang yang tinggi citarasanya.. adakah dia juga bercitarasa tinggi? Orang yang berkawan dengan orang yang suka memandang rendah pada orang lain.. adakah dia juga bersikap seperti itu? Kawan2nya suka berbangga2 dengan segala yg ada pada dirinya.. adakah orang yang berkawan dengannya juga dari golongan yang demikian? Hurm.. kadang2 kawan2 memainkan peranan penting dalam mempengaruhi personaliti diri kita.. pernahkah kita menjadi orang lain dan bukan diri kita sendiri semata2 untuk disukai orang yang kita anggap kawan?? Mampukah kita berdiri sendiri tanpa kawan di sisi?


2 comments:

dayana said...

nice blog!!i like it^^
salam kenal ya.. my page
Visit me @ http://www.unand.ac.id/arsipua/datastaff/
Trimakasih^^

College of Science qassim said...

I'm really enjoying the design and layout of your website.
Qassim & QU

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails