.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, June 17, 2010

APEK.. Why you??


Lepas satu.. satu kes artis dengan dadah... terbaru.. satu Malaysia dah gah... actually aku tak tau juga siapakah gerangan orangnya.. but di muka depan akhbar Utusan.. terang² terpampang wajah pelawak diminati ramai.. tak kira kecik tua dan muda... kenapaaa?? Why you?? Aku sangat kecewa dan sedeh dengan berita ini.. Apaaa.. tak sedar² lagikah manusia.. dadah itu kalau disalahguna akan menjerumuskan manusia ke lembah hina... memakai baju banduan dengan tangan digari bukanlah sesuatu yg dapat dibanggakan...

Bukan senang nak naik atas.. dan biler di atas.. pandang² lah ke bawah... bila nak buat sesuatu.. fikirkan lah baik buruknya... ingatlah wajah² yang disayang.. jangan ikut hasutan syaitan... yg sentiasa mahukan manusia di dalam kesesatan... manusia tidak lari dari kesilapan... everybody deserve a second chance... aku harap kesilapan ini tidak akan diulang lagi... kepada yang teringin dan sedang membuat kesilapan yang sama... fikir²kan lah... bawa²lah bertaubat.. yang sudah biarkan tinggal sejarah... berubahlah.. aku harap Apek dapat membela dirinya.. membersih lumpur yg terpalit.. tak ramai orang suka kita berjaya... ramai yg bertepuk tangan melihat orang lain terjelepuk ke tanah... ada hikmah di setiap kejadian... mudah²an musibah ini memberi pengajaran penuh makna buat Saiful Apek yg sentiasa membuat aku tersenyum melihat telatahnya di televisyen...

Tak kira artis atau bukan artis.. kau juga aku.. sama²lah kita menjaga tingkahlaku.. tiada yang dapat mempertahankan maruah kita.. melainkan diri kita sendiri..


1 comment:

Ena said...

Tu la dorg nie kak, syok sendiri jekk.. tak fikirkan keluarga... masyarakat apatah lagi.. dosa tak memg tak pernah pk agaknye.. mrmmm


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails