.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, June 30, 2010

..ToK WaN NyaNyi LaGu JePuN..




Bukan senang nak rakam senario nie.. kebetulan.. maser berkumpul ngan anak cucu.. adik aku bergurau suruh Tokwan nyanyi lagu Jepun.. Tokwan idup dah lama.. selain buat kerja bendang dia juga tukang masak untuk askar Jepun makan.. Tokwan masak sedap sangat.. dulu kekecik dia rajin berjalan ke rumah kitorang kat KL.. dia berniaga tapi sekarang Tokwan dah tak sihat.. dia dah tua.. katanya umur dia sebaya Tun Mahathir.. Mata Tokwan dah tak nampak sangat.. dia pon dah tak cam dengan siapa dia bercakap.. tiap² kali bersalam ngan Tokwan.. mesti bersedia dengan jawapan.. sebab.. dia akan bertanya soalan yang sama berulang² kali... macam iklan "burung murai" tu.. dulu.. badan Tokwan tegap.. tapi sekarang.. tengok lah.. kurus sangat.. dia kata dia makan dah tak berapa nak lalu.. makan sikit jer.. sambil bersembang Tokwan dengan kebiasaan lamanya.. isap rokok daun.. Tokwan nampak ceria bila dapat bersembang dengan anak cucu.. walau tidak ketahuan siapa dan yang mana.. aku perasan.. Tokwan selalu bertanyakan waktu.. "Sekarang dah pukul berapa?" dia takut terlepas waktu solat... sekarang Tokwan banyak habiskan waktunya dengan beribadat.. sebab dulunya Tokwan kerja sangat kuat..


video



2 comments:

LIP (^_^) said...

old folks always can touch my heart..one day kita pun akan jadi seperti mereka kan..saya menghargai mereka.:)

aiDieNa said...

Yes.. they touch my heart too.. :((

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails