.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Friday, June 4, 2010

..jOM PikNik!! AiR TeRjUN SeReNDaH..

Seperti pernah diceritakan di entri yg lepas.. kitorang piknik di Air Terjun dekat perkampungan orang asli di Serendah.. inilah moment² yang sempat dirakam... Bertolak dari rumah pukul 1.00 tgh.. sampai umah SIL dekat nak asar.. gillos tul larr.. macam jauh giller.. gara² terperangkap dalam jammed.. hati agak tak sedap takot yang lelain tunggu lamer dan juga agak bimbang melihat keadaan cuaca yg semakin gelap... yaaa... elok jer kitowang sampai umah kakak... ujan pon turun menderu lebatnya...



Adalah sangat penting memastikan tangki minyak penuh sebelum memulakan perjalanan.. apatah lagi kalau tersangkut dalam jammed.. sangat membazir minyak!

..Alyaa tak habis² dengan cekak Arnab dia..

..Ainna tak dapat menahan mata.. tido dengan nyenyaknyer..

..tengok kerut kat muka Aisha dah tau kan.. dia tak puas hati tu..

..elok jer hujan berhenti.. kitorang teruskan jugak niat bersantai di tepi sungai.. Aku melayan budak² nie main pasir.. arus deras.. bahaya biar dorang main air..

..Haiii!!..

..Aisha asyik mencedok pasir.. sangat kesian ngan budak nie.. kurus sangat.. :(

..Ainna dengan her cousin Kak Lyn yang rajin mengulit budak kecik..

..sibuk sungguh melombong bijih..

..leka dorang main pasir..

..sangat bersemangat..

..istana dibina..

..apa yg diperhatikan adik beradik tu??..

..tiga beradik tu..

..Ayah yg sakan enjoy..

..Ainna nak bagi aper kat Bonda tah!..

..Ini anak SIL Putri Nur Syafikah.. beza lima bulan ngan Alyaa..

..seronok menghabiskan masa bersama..

..yang lain bersantai di tebing sahaja..

..bukan budak².. bapak budak pon sibuk tau!..

..Apa dibuat ayah tu kan Ainna..

..Aisha pengorek pasir yg tekun..

..kita makan dulu!..

..SIL mengangihkan sisa² sandwich yg ada..

..Putri Alyaa Safiah..

..Tok Mak main chak² ngan Ainna.. Maser nie dah ujan balik.. sumer berkumpul bawah pondok..

..basuh tangan dulu sebelum makan.. tadi kan main pasir..

..tadi kakak ipar.. yg adik ipar nyer famili laks..

..sejuk dan lapar..

..my in laws..

..Fahri beza sehari sajer ngan Ainna..

..Ainna makan biskut lagie..

..Ayah dukung Ainna.. tetiba ada air panas mengalir.. Ainna dah kencing larrr..

..bukan kitowang jer kat situ.. ramai lagi meneruskan niat mandi-manda.. air kat sini jernih kalau tak hujan..

..Pika dan Alyaa..



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails