.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Saturday, June 12, 2010

..DeMaM BOLa KeMBaLi LaGie..

Arrrggghhh habisss larrr... pasnie makan BoLa.. minum BoLa.. tido BoLa.. even mimpi pon BoLa.. Bola.. bola.. bolaaa... matiii lar orang yang tak minat bola cam aku.. hurrrmmmm... nasib lar dapat laki kaki bola cam En. Ady... kesian lar En. Ady dapat bini buta sukan cam aku nie... eheeehhh... korang gelak yerr.. ini kisah benarrr hokayyy...

Selalunyer biler En. Ady nak tengok bola.. aku biarkan jer dia tengok sowang2... lagi baik aku tido... bosan duhhh... mengadap tv... yg tendang2 sini.. tendang2 sana... pastuuuu GOLLLLL!! Bergegar tiang seri umah.. umah aku ada tiang seri kerr.. ehehehe Kali nie hak penyiaran eksklusif mutlak diberikan kepada TV1... Alhamdulillah... idak ler aku ditinggalkan di rumah sorang2 semata2 kerana En. Ady nak menonton perlawanan bola pasukan kegemarannya di kedai Mamak.. walaupon jam 2.00.. 3.00 pagi..kat sana kan selalu ada skrin besorr.. yaaa... umah kami tak pasang ASTRO... sbb tak der maknernyer... kami selalu di rumah seperti orang lain... cukup2 lar 6 siaran TV normal yang berbayar sekarang nie.. tu pon dah tak tertengok... Si Alyaa Aisha si pengonker TV.. selalunyer citer kartun... hmmm saper tau siaran TV maner yang paling mesra kanak2 nie?? Bermula ngan siri Wonderpets.. pastu Diego pastu Dora The Explorer.. Timmy.. Jimmy Neutron... Spongebob Squarepants.. akhirnya Upin Ipin... haaaa sampai aku pon dah hapallll... dasat...dasatt.. penangan budak2 nie.. dah tau siaran apa?? Haaa.. sudah tentulah siaran dekattttt di hati... TV9 lar tuuu...

Okehhh.. berbalik topik asal.. dolu2... aku memang cukup anti ngan musim bola... sangat tension.. bab tak bleh nak tengok siaran lain dah... Abah ngan adik badik laki aku musti konker TV... mereka penonton barisan hadapan.. biler gol jer... mau pingsan dengan sorakkan gemuruhnyerrr... pernah jugak terniat dulu.. jangan lar laki aku kaki bola... tapi aper yg kita tak suka selalunyer itu lar yg kita dapat.... aku redhaaa jer.. dulu aku memang tension biler musim bola menjelma.. tapi sekarang aku dah tak kisah.... nak tengok bola kerrr... makan bola kerr.. lantak larrr... tak ada kuasa aku nak menghalangnyer... masing2 punya minat sendiri kan... asal minat tu tak mendatangkan mudarat pada diri juga persekitaran.. tak lupa anak bini.. its okayyy... I can live with it..

Okehhh... bab dah idup ngan laki minat bola nie kan.. sedikit sebanyak aku amik tau juga lar pasal bola nie... Jadual nie Khas kutitipkan buat En. Ady.. suamiku yg kaki bola...

South Africa FIFA World Cup 2010

Image credit to http://ibnuddin.blogspot.com

En. Ady penyokong England.. korang??


3 comments:

Nina Nurziana said...

clicked coffee mate ;)

Ena said...

hehehhe..

sama la ngan si wan tu kak.. bola musim bola.. memg bola la semuanya.. dan yg pasti ena pun mcm akak.. tak suka pon ngadap bola.. kalo badminton ena suka la jugak.. tapi sesekali layan juga tgk bola tu.. hehehe..

walaupun umah ena ada astro, kalo sabtu ahad camni ena memg akan buka TV9 tu utk dorang.. sbb citer kartun TV9 tu lebih baik dari citer kartun kat astro yg ntah apa2.. so, dorang pun layan la sampai abis sampai tertido.. tapi bila dah abis si anis akan cari remote astro pulak.. tu yg selalu je dier jumpe citer hagimaru yg sangat tak patut ditonton tapi selalu je anis menang! mrmmm.. vest bile ujan cenggini sbb astro siaran ak elok baru dier p buka tv lagi 1 dan buka cd Dora or kartun yg lain. kalo tak memg hangin jerla..

kak, layankan aje la ena yg memg sokmo tak reti nak komen pendek2.. hahahhaha...

Psstt!!, tak p kenduri sebelah ker? hehehe

Eza Rashid said...

ehheheh,,,,,brazil la,,,mne lg kan,,,,hik2,,,lalu sini,,,nang blek erk,,,thx,,,

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails