.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, March 22, 2010

Tak Semua IkLaN Nuffnang harus Di-cLick..

Mungkin dah ramai yang tau.. tapi aku raser ramai jugak yg tak tau...

Okehhh.. Ada orang ingat.. sumer iklan² Nuff yg di-park kat blog korang perlu di-click baru dapat jana income... Oooo No..no..no.. tak semua... dan kebanyakkannyer tak perlu di click pon... nak tau iklan jenis maner??

Korang bukak korang nyer Nuffnang nyer dashboard... click kat bhgn "Earning".. okeh.. dah bukak??... Sekarang tgk kat senarai sumer iklan² yg dah diletak dan pernah diletak di blog korang... nampak perbezaan??

Perasan tak iklan² yang ada dlm rekod korang tu dibahagi²kan mengikut beberapa bahagian.. seperti "Buffered Earnings".. "Metered Earnings".. dan "Campaigns".. Ada makna tu... ada makna.. dan korang kena lar amik tau...

Disebabkan Kakpah merupakan seorang yang caring maka atas sebab itu lar Kakpah berbesar hati nak ber-sharing ngan korang sumer.. heheh.. walaupon idok ler pandai sgt.. tapi tau lar sikit² kalau tak paham jugak ngan penerangan yg bodo² pandai nie.. siler lar majukan soalan anda kepada mereka yg lebih terror okeh!

Buffered Earning
Hok nie saper dapat.. mmg lar sgt untung.. inilah dia iklan yg di-park di blog kita tapi tak perlu di-click oleh visitor... ini iklan yang diklasifikasikan sebagai MCPM (Metered Cost Per Impression).. Iklan jenis nie tak yah ler sesusah nak click.. sbb ianya dibayar berdasarkan jumlah unique visitor yg dibeli oleh advertising company yg telah memilih blog korang untuk mengiklankan produk mereka..

Maser kempen iklan MCPM ini berlangsung.. ianya akan diletakkan di bawah bahagian "Buffered Earning" korang sehinggalah sasaran jumlah unique visitor yg dibeli oleh sykt iklan itu tercapai.. dan setelah itu kempen tersebut tamat dan ianya akan dipindahkan ke bahagian "Metered Earning" (iklan MCPM yg telah tamat) dan bayaran akan dikreditkan ke dalam akaun semasa korang... paham??

Setakat tu dulu.. pasal Nuffnang.. sok² aku kupas² lagi.. Ohhh.. kejap².. nie Kakpah baru jer dapat 3 Buffered Earning yang baru dari Nuffnang.. idok ler banyak maner.. tapi ader hati nak menunjuk.. hahahaharrr


..nie "Buffered Earning" yang sedang berlangsung..

..yang nie pulak "Buffered Earning" yang dah selesai..


3 comments:

UNAI said...

dah dapat buffered earning tapi baru 1 jer, tu pun, dah tmt tempoh dah.. bila laa nuffnang nak bagi BE lai..doa2kanlah saya..hehe

aiDieNa said...

Hmm.. dah dapat tu kira ok lar kan dari tak dpt langsung.. Perlu diingat iklan "B/E" ditentukan oleh pengiklan sendiri utk diletak di blog2 yang dipilih berdasarkan kriteria2 tertentu.. satu lagi kena rajin update nuffnang survey..

Portal Niaga Anda said...

Saya baru sahaja 2 minggu dengan nuffang. Masih tiada BE dalam akaun saya. Berapa tempoh utk dapat BE itu?

Then, kalau iklan yang ada kat blog kita tu, tak pernah kita or sesiapa klik, so kita akan dapat jugak ke?.

Satu lagi, lepas kita klik, earning tu akan terus kuar ke tak


Last, nak tanya berapa hit satu hari bonda yang membolehkan awak dapat iklan tu?
Blog saya ni, ada peluang tak utk dapat buat duit?
http://portalniagaanda.blogspot.com/


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails