.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Sunday, March 21, 2010

SudaH BeRSeDiaKah KiTa??

Hai.. selamat malam sumer.. ader yg dah dibuai mimpi ker malam2 minggu nie.. me & En. Ady still awake.. waiting for TV3 midnite movie.. hehehe... tadinya gi shopping bebarang dapur & budak2 kat Tesco.. pagi laks wat keje rumah cam biasa.. layan bebudak mandi kolam & En. Ady laks cuci keta.. begitu lar bih kurang rutin hari minggu kami.. Tak bleh nak jenjalan beria.. ujung bulan.. dah sesak nafas nie.. huhuhu... kan bagus kalau idup nie tak perlu memikirkan masalah duit... nak pegi maner..pegi jer.. nak makan aper.. makan jer.. nak beli aper.. amek jer... fuhhh... itu kalau ko beranak di dulang emas lar kan... atau pon diikat cincin berlian lelaki yg harta berkoyan.. hahaha.... itu tuah namanya... tuah ayam nampak di kaki.. tuah kita bilakan jadi.. Hang Tuah jejak tak pasti... (apa sangkut paut daaa... )

Selagi manusia itu dinamakan manusia.. hidup tak pernah puas kan... kita dah ada TV kecik.. nak TV yang lagi besar.. kita dah ada hp boleh call in call out.. kita nak yg lebih canggih.. kita dah ada rumah teres.. nak beli pulak umah banglo... kita dah ada bini cantik.. nak tambah lagi tiga... hahaha!! Itu semua keduniaan... tak pernah merasa cukup.. dan sentiasa ingin merasa lebih dari orang lain.. lalu kita lupa.. menjadi tamak dan tidak tahu bersyukur...

Kita jarang nak pk.. tambah amal... tambah ibadah.. tambah saham akhirat.. tambah pahala... sedangkan kita lupa... bertambahnya usia.. berkuranglah pula hayat kita.. sibuk kumpul harta dunia hingga harta utk bekalan abadi kita lupakan.. sesungguhnya.. kita semakin mendekati MATI.. Dan semua orang tahu... MATI ITU PASTI!!


Sudah bersediakah kita??

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails