.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, March 8, 2010

..Tak Bleh Tido..

Mengantuk?? Yaa... tapi tak boleh nak tido.. sebab banyak keje blom settle lagi.. esok dah nak keje.. hmm.. abis aper jer yg aku buat hari nie?? Hari nie kan cuti.. tak kan satu keje pon aku tak dapat siapkan... yaaa... bagi aku sehari 24 jam tu macam tak cukup.. kenaper?? Entah.. padahal sumer org ada waktu yang samer.. 24 jam.. tak der yg lebih.. tak der yang kurang... ader org tu.. workin' 24/7.. but still manage to put everything on the place... me.. tried so hard to be one..

Minggu nie kami tak kemana.. lepak kat umah menikmati aura panas yang membahang... adalah amat jarang org yg tinggal di atas bukit ini kepanasan.. yaaa... biasernyr.. umah sejuk laksana ber-air-cond.. tapi.. nampaknyer kami sumer tak terkecuali dari fenomena seantario dunia sekarang nie.. Pemanasan global.. lagi ramai org guna air cond.. lagi bertambah panas suhu dunia.. betul.. hehehe.. sbb tu kitorang tak pasang air cond.. kami tak mo menyumbang ketinggian bahang di dunia..duit tak dak nak pasang sebenarnya.. hahaha

Okeh.. maser aku tak cukup airinie.. sebab... bangun pukul berapa blas.. hehehe... hari minggu.. sbb semalam tido lewat.. maka arinie secara rasminya bangun juga lewat.. smlm tido lewat sbb.. selain mengemas.. aku juga melayan midnite movie kat TV.. sorang2 disebabkan En. Ady dah tido dulu... actually kami dedua tak sihat badan.. En. Ady demam.. aku pulak perut masuk angin.. balik keje n seminar sort of definitely not on work.. but seminar on the diet produk I'm on rite now.. oooppss.. terlepas cakap ker.. yaa.. one of my resolution this year.. nak dpt balik figure badan b4 married.. yaa.. maknernyer.. banyak kilo nak kena buang.. berbelas2 kilo... giler naik badan aku... Nak naik sekejap jer.. nak turun sikit punya seksaaaa.... (Ohhh.. pasal diet nie.. nanti aku citer kemudian..)Sakit kepaler giler2 punya gillerrrr.. sampai tak boleh nak bangun.. dan mengikut teori sains.. itu adalah kerana darah tak sampai ke kepaler.. (bukan ler tak der darah langsung.. cuma sikit jer yg masuk kat otak..) Makernyer.. otak ku bukan kepalang sakit.. oksigen tak terima maaa... darah kan supply oksigen ke semua bahagian tubuh... dan itu kerja jantung... adakah jantungku kekurangan bateri... pump slow sgt?? Dan.. akhirnya aku terpakser jugak memuntahkan isi perut yg aku tahan supaya tak kuar.. tapi tertewas jua.. ohh.. itu bukan simtom org badan dua eak.. coz that day is my 1st day peod.. adakah ianya bersangkutan ngan masalah org dtg bulan.. ntah.. selalu tak macam tu pon Sampai jer umah malam tu terus dummm! Tido.. tak bleh buat aper dah...

Alhamdulillah.. bangun pagi tu sakit kepala dah hilang.. tapi badan masih lemah.. terhoyong hayang.. but.. woman must be strong... kita dizahirkan lemah.. tapi sebenarnya pompuan lebih kuat dari lelaki... yaaa... dari dalamnya... tak cayer?? Tengok mak² kowang... daya tahan pompuan menanggung derita berganda² dari lelaki.. pompuan.. sakit macam mana pon akan sedaya upaya menjalankan tanggungjawab demi kesejahteraan org² yg dia sayang... dan atas sebab itu.. aku harus lupakan niat memanja²kan diri yg sakit.. sbb.. En. Ady pon demam.. memasak.. membasuh tetap harus dilaksanakan dengan jayanya! Ohh.. petang tu mak n Emean dtg rumah.. jenjalan melawat org sakit.. hahaha!!.. Mak kata dia boring... ye.. aku pon boring... boringnyer weekend nieh!

En. Ady keje tengahari tadi.. sesudah brunch dan slot Melodi.. dia pon ke pejabat... dan tinggal lah aku di rumah seorang diri menguruskan 3 puteri yg notti.. hehehe.. hmmm.. aku bagi dorang mandi kolam kat luar tadi... punya lar seronok tiga² beradik tu... tetambah musim panas camnie.. melompat.. kocak² air... berenang.. tido terlentang dlm air... urghh.. macam² aksi.. aku duduk dpn dorang jadi lifeguard.. hehehe... harus lar kan... walaupon gate berkunci... buatnyer ada yg jatuh terlentang.. hurmm.. saper yg susah... hakuuuu jugak... lepas mandi.. bilas badan.. salin baju... bagi susu.. tiga² terlentang kat ruang tamu... sampai lar En. Ady balik keje... dan sekarang... sudah pukul 2.00 pagi.. Si Alyaa masih tidak dapat melelapkan matanya...

Terkejut aku.. sbb tgk dia tak der kat katil maser aku masuk bilik nak prepare baju si Ainna yg muntah di atas katil... dah dua kali.. semalam pon macam tu.. tapi kat ruang tamu... dia tido malam batuk² dan muntah.. dan habis lah baju sumer... Ohh yer.. rupa²nya si Alyaa tak perasan aku masuk bilik.. dia tgh asyik melipat baju dorang adik beradik yg aku longgokkan di sudut almari.. (tak cukup tangan nak buat keje.. tak sehat kan.. hahaha)

"Kakak tak tido lagi??"

"Kakak lipat baju nie dulu.. nanti kakak simpan.. kakak tido.." Si Alyaa menjelaskan panjang lebar...

Kesian dia.. tak dpt tido juga.. Si Aisha pon dah pengsan setelah puas berperang disuruh tido.. cuaca yg membahang juga menjadi punca payah nak tido... Tapi mata kena tido jugak.. badan perlu rehat... ok larrr.. Selamat Malam Sumerrr.... ZZZzzzzzzz....


2 comments:

Ena said...

Ho3x.. cam ena juge lah x kemana2 pun.. memg btl kate akak.. duk umah lagikk rase cepatnyer mase berlalu dan x sedar pun.. kijer umah x juge siap2... mcm2 nak buat.. kene pulak dengan 2 badik tu selalu wat ena jd singa lapar.. hahahahaaha... wat2 x dengar jerlah kak klu terdengar suare ena tu yeh!.. hu3x..

Pandai alya bantu akak lipat kain.. anis pun bantu juge.. bantu utk lg sepah.. hu3x.. skrg nie dorg tu kuat gaduh.. sampai ena rase cam x leh jumpe dahh.. asal jumpe jer gaduh.. si kakak yg teramat suke kacau adik dier.. irfan tu pulak pantang di sakat cepat jer bertukar menjadi otomen.. ehehhehe.. si kakak bile adik dah kenekan dier tau pulak melalak.. hu3x.. letih sungguh rasenyer..
opsss!!.. terlebih kome sudahhh!!!

aiDieNa said...

Tak per².. buat entry baru pon bleh.. huhu! Semalam naper bertapa dlm umah.. tunggu jgk kot² Ena kuar time bebudak mandi² tu.. tapi tak kuar² :(.. Anis ngan Irfan dah macam Alyaa ngan Aisha lar tu.. tak lama lagi Ainna laks join the group Anjing ngan kucing.. aduhhh...

p/s: Rasanyer sore akak lagi kuat kut.. hahaha.. kalah mak jin... ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails