.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, March 2, 2010

iMBaLaNCe HoRMoN??

Pagi tadi dlm bilik.. macam biasa budak² akan diberi susu pepagi ketika bersiap utk ke opis atau dlm perjalanan kami ke umah tok dorang.. (dlm keta lar tu..)

"Ayah.. Ainna muntah.." Alyaa bersuara kuat memberitahu sesudah dia dan adiknya selesai minum susu... "muntah" itu dimaksudkan jeluak.. or muak baby kecik..

"Lap pakai pampers.. ehhhh.. lampinss.. lampesss... " Spontan En. Ady menjawab sambil membetulkan tali pinggang di seluarnya.. huk alohhhh... aku tersengeh... dan tergelak... lawak aper laki aku buat pagi² tu... mamai lagi kerrrr???

"Lampesss... lampesss...." Alyaa mengulang² sebutan terkehel En. Ady berulang²... sajer nak kasik hangat hati si Ayah... hahahah!!



Sebelum masuk ke kereta.... masih dlm bilik lagi...

"E'ehhh... lampin adik ada dua lah ayah.. tengok nie.." Sambil bibir terjuih ke arah lampin satu lagi di atas katil Alyaa bercakap dgn En. Ady...

"Tu lar kakak tadi tak check dulu... dah... ambik lampin yang baru... mana lampin lama?" En. Ady bertanya pada Si Kakak yang disuruhnya amik "lampes" lap mulut adiknya tadi... hehehehe..

"Nie haa" Alyaa mengambil lampin tersebut ditunjukkan kepada En. Ady...

"Pakai yang baru.. yang lama kakak ambik pegi simpan dalam peti sejuk.. peti ais.." Ayoyo... you got imbalance hormon dear... hahahah!!!

"Mesin basuh..." En. Ady membetulkan kesilapan arahannya tadi...

What a funny day to start with.. ;)


2 comments:

Adlina Husaini said...

hehe lawak lawak

aiDieNa said...

Dia nie sebenarnya ada cita² nak join Raja Lawak.. hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails