.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, December 29, 2010

..GuDeL PiLiH InDoNeSiA.. Aku PiLiH MaLaYSia.. KoRang PiLiH SiaPa??..

Bos tak der arinie.. yet banyak keje.. benda nak tulis ada.. tapi mood menerawang entah ke maner.. jauh aku berjalan arinie... berjalan di alam maya... jauh berjalan.. luas pandangan.. ramai sungguh yer penulis² kita yang berbakat.. maksud aku penulis blog iyerr.. sangat² kreatif dan innovatif dan superlatif.. apakah itue?  Hehe.. Aisha tengah tengok Upin Ipin tu.. rajin nor dorang melayan anak aku yg sorang tue.. dia biler dah tengok katun... statik dan fokus.. idak ler dia merayau ke sana sini... esok last day Aisha masuk keje.. next week akan mulakan pelajaran baru di sekolah yang baru... haluan kami pon akan berubah minggu depan.. belanjer pon makin bertambah.. bebudak tu akan masuk tadika kecuali Ainna di rumah pengasuh.. then Alyaa & Aisha akan transit di rumah pengasuh yg sama sementara kami balik keje... hopefully everything will go smooth as plan..

En. Ady baru call tadi.. berkobar² nak balik awal.. nak tengok final penentuan siapa yang akan menyandang juara piala AFF...  besar dugaan berlawan di tempat orang kan.. tambah² tempat yg orang²nya anti Malaysia.. personally aku raser adalah sangat.. sangat.. sangat tidak sesuwai lar bergado pasal sukan.. semangat tu boleh.. tapi jangan lar sampai bermusuh²an.. yang penting semangat itu disemarakkan secara sihat.. bukan perasaan kebencian.. maafkan aku kalau aku rasakan rakyat Indonesia agak emo dalam menghadapi pelbagai keadaan... tidak professional dan bersikap terbuka.. menang kalah.. itu kan adat pertandingan.. emo yang terkadang rasaku agak melampau... tindakan.. perlakuan dan kata² kita melambangkan tinggi rendahnya akal fikiran kita... jangan rendahkan diri dengan perbuatan yang tidak bermaruah.. bersukanlah dengan aman.. eratkan talian kejiranan bukan menyemarakkan api permusuhan.. di mana pon bumi yang kita pijak... asal kita tetap dari Adam dan Hawa... Islam itu bersaudara!


Ohhh.. saper bacer paper pagi tadi.. Sotong Gudel peliharaan Sea World, Ancol meramalkan Indonesia menang.. adakah ramalannya setepat tilikan Paul Piala Dunia.. kita tunggu dan lihat.. sotong² sekarang dah amik profession tukang² tilik... macam² kan...

Pesanan penaja:  Menilik itu haram di sisi Islam.. baca boleh.. percaya jangan.. >__<  !!


1 comment:

Ena said...

semestinya sokong Malaysia.. :D


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails