.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Sunday, December 26, 2010

..1UtaMa.. 2010..

Salam.. selamat malam.. sure sekarang ramai dok layan bola kat TV kan.. hehehe... bukan senang nak tengok Malaysia lawan ngan Indonesia kan... aku tengok ngan telinga jer.. ehehehe.. tak patriotik langsung kan!.. dengar jer pengulas tu cakap kat tv.. penonton setia harus En. Ady yang dok konker tv dari tadi.. setakat nie Malaysia mendahului.. yeay!!  Mudah²an Malaysia menang.. hoookayy.. semangat tu dah datang... pelan² dia mai.. teruskan menyokong peminat² bola 1Malaysia... menyokong lar dengan aman... suburkan semangat kesukanan... takmo gado² tau!

Dari pagie tadi aku nak update sebenarnya... tapi mood ilang biler tenet nie slow ya hamattt... bikin tensi kepale gue... uhuhu... geram doh... masa dah ok.. timing dah ok.. budak² tido.. bapak budak pon tido.. tapi.. tenet pon tido... so.. aku pon sambung tido jer...

Korang cuti krismas pi mana??  Kitorang jenjalan One Utama jer... cari baju keje En. Ady... sesekali kena pakai baju baru bagi mengembalikan semangat diri... aperrr? Tak ahhh... semangat tu ada.. cuma konfiden level tu ada sikit drop kan biler pakai baju lusuh... selain mutu kerja.. imej diri pon kena jaga... tu lar kan.. semenjak ada anak nie.. asal pi shopping complex jer.. beli baju baby.. beli baju budak².. itu cantik.. ini comel.. sumer nak kaut.. last²... untuk diri sendiri.. lupa nak beli.. nak beli pon.. tu lar malam raya tu pulun habis²an... huhuhu

Pagi semalam aku masak makaroni bakar lagie... kali nie lain sikit.. nanti aku up lam Resepi Bonda yer.. tapi bukan tu nak citer... nie haa... sedang aku sibuk berkemas lepas masak branch.. bf + lunch.. dengar sruppp.. sruppp.. benda dituang dalam mesin basuh... tau aper?? Budak tecit tu... si Ainna... dia tuang beras dalam mesin basuhhhh... adududuhhh... kena marah sedas ngan Bonda.. sebab Bonda dah penat... dia menambahkan lagie keje Bonda... satu hal lar pulak keluarkan beras² tu.. sib baik mesin basuh belum taruk air... Ainna... Ainna... pantang lepa... dia ingat sabun kot... hai lahhh... teringat dulu si Alyaa.. bih kurang seusia Ainna... panjat kusi... capai rempah kunyit aku... dikunyitkan baju gaun putih dia... tension betul lar aku maser tu.. budak² tecit nie macam² kan... kreatif dia lain macam... tapi buat notty macam maner pon.. dowang tetap cute... huhuhu...

Kitorang singgah umah abang aku dulu.. antar makaroni utk mak yg stay ngan abg.. sebab dia tak larat nak masak.. mak lum sihat sangat... pastu straight to Selayang Hospital... jengok FIL.. bawak makaroni jugak buat dorang... pastu baru pi shopping... sebenarnya badan letih sangat²... dengan tiga orang puteri notty nie.. berjalan tak keruan.. ayah sibuk pilih baju... aku pening kepala dok tengok gelagat Alyaa ngan Aisha.. sib baik si Ainna terikat dengan Mei Tai... itupon mengamuk nak turun... nak join kakak² main kejar² dan sorok² di celah² baju.. bukan takat celah baju jer.. bawah rak.. bawah meja sumer dia masukkk... aduhaiii... nak jerit marah... orang ramai... jengil mata.. dorang lak tak pandang.. last² tengok jerlar.. asal dorang tak pi tempat lain.. sudah lar.. ilang kang satu hal pulak kan... yg kelakarnya.. masa Alyaa ngan Aisha main sembunyi² tu.. ada sorang budak Cina nie.. baya si Ainna... ditariknya tangan bapak dia mengekor budak dua orang tu.. kemana sajer anak aku pegi.. budak tu ekot.. dia nak join sekali main kot... excited giler aku tengok dia tengok anak² aku main... penat lar bapak dia dok mengekor dia... anak²... anak²... tak cukup ngan tu.. nak dara galak dua orang tu bleh plak main dukung² patung peraga baju budak² kat situ... dia pegang.. dia peluk.. seriau aku takot mender tu jatuh.. pecah ker patah ker.. saper nak tanggung... dah katanya tak dengar kata... dorang gelak² jer biler kena marah.. diam kejap.. pastu buat balik.. huhuhu... betul² manaikkan darah aku.. sib baik tak hypertension.. mau pengsan kat situ laks kan... tengok video kat bawah nie.. kat meja makan pon masih buat kepaler sendiri... sabor jerlarr kan..


Ok lar... aku nak teruskan keje rumah... banyak lagie sedang menunggu... daaaaa!

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails