.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, December 8, 2009

BerTAUBATlah... Kembali ke pangkal jalan...


Salam to all... pekabar? Sihat??

Dah lama tak membaitkan kata dlm lembar screen bewarna biru ini... ada banyak cerita nak dikongsikan tapi biler dah simpan terlalu lama.. macam dah hambar.. so let it go jerlah.. kot2 terseru roh rajin nanti2 aku update citer yg dah basi... kita kasik perangat balik... hehehe..

Pagi tadi ada sesaper dengar radio... musti ramai kan... especially yg drive ke tmpt keje... seorang lelaki meninggal manakala isterinya cedera parah akibat diragut kat Cheras dekat ngan Maluri ketika hendak ke tempat keje... motor mangsa melanggar tembok selepas beg tangan si isteri diragut.....

Aduhhh... aku kan tak bleh dengar lar bab2 ragut nie... tetiba jer temperature aku naik... ikhsss geram betul aku ngan peragut2 nie... aper dah tak ada keje lain ker nak buat.... keje halal kan melambak2 kat dunia nie... cuma nak ngan tak nak jer buat... kenapa eak korang sang peragut... sanggup dan tergamak buat org lain menderita... korang bukan setakat merampas harta titik peluh mereka... ko racun kesihatan mereka... cacatkan anggota tubuh mereka... ko rentap nyawa dan tulang belakang tempat anak² mereka berteduh... sekarang... pada siapa pula mangsamu itu dapat mengadu nasib... PERAGUT adalah seorang yg berhati kering, tiada belas ikhsan juga seorang yang KEJAM... korang sanggup memperjudikan diri sendiri juga org lain demi mencapai maksud korang yang jelas salah di sisi agama juga moral seorang manusia... Wahai peragut... ingin aku bertanya... mengapa sanggup melakukan kerja yang amat merbahaya dan penuh dengan risiko itu.... sekiranya kau ditangkap ketika meragut... terfikirkah kau akan nasib dirimu.... keluargamu?? Mungkin isteri dan anak²mu.... pedih dan sakitnya hati mereka yang mengenali dan menyayangi dirimu bila mereka mengetahui hakikat sebenar kekejaman yang kau lakukan selama ini.... rasanya sekiranya engkau ditangkap... adakah layak dirimu dibelasi... bilamana kau melakukan perkerjaan terkutuk itu.... terlintaskah perkataan itu di benakmu.... memberi ikhsan dan belas terhadap mangsamu..... tidak bukan..... bila kau berlaku zalim terhadap saudaramu.... adakah kau layak dikasihani.... sekiranya kau dibelasah... mati sekalipun... siapakah yang akan menangisi kehilanganmu?? Mungkin mereka yang menyanyangimu menangis kesal kerana mengenalimu..... Hentikan segala penderitaan ini....



HENTIKAN NIATMU UNTUK MERAGUT.... BUANGKAN SEGALA NIAT JAHATMU ITU SESUNGGUHNYA MELALUI PERBUATANMU ITU ENGKAU TELAH MERAGUT HIDUPMU SENDIRI..... Pulanglah ke pangkal jalan.....

2 comments:

Ena said...

Salam..

Ngeh3x.. dpt gak masuk & jengah blog akak nie.. selalu x dpt jek..hu3.. maklum la.. kite nie nama jer berjiran.. kesibukan masing2 wat kite jrg bersua muke..
N3 akak nie wat ena kecut perut jek.. maklum la kitorg kan selalu naik motor g keje.. tp x pnh bwk hbag camtu.. tp takut tu tetap ade..

aiDieNa said...

Hmm... tu laa pasal.. hehehe.. mmg seriau tiap kali tgk pompuan2 yg naik moto bawak handbag cam mengundang bahaya... sekarang nie bukan takat org naik moto.. yg kereta pon dah selalu kena... bahaya ada di mana2.. kita nie kena berhati2.. berdoa dan tawakal pd Allah.. mudah2an kita dan keluarga dilindungi sentiasa...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails