.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, December 22, 2009

..KaKaK mmg BaeK..

Tetiap hari tinggalkan anak utk ke tempat kerja.. aku mesti berpesan.. selalunya pada Alyaa larr.. sbb dia anak aku yg paling besar..

"Bonda ngan ayah nak pegi work.. kakak duk rumah jaga adik tau.. jangan notty².."

"Ok.. babai bonda.. babai ayah.." Sambil tersenyum just a sweet little obedient girl.. (itu time mood dia baik larrr... selalunya mood Alyaa baik biler cukup tido.. tapi kalau dia tido lambat dan dibangunkan awal pagi... mmg buat perangai habis... kalah adik².. menangis.. merengek²... nak pegi keje pon payah... aduhhhh..."

Balik jer dari keje... tok akan bagi laporan....

"Hang tau anak hang buat apa tadi Ina..?"

"Dia p dapoq... bancuh susu adik dia.. mak p belakang.. tak sempat nak tgk.. abih dituangnya susu dlm sink.." Makkk aiii masak larrr aku nak beli susu pasnie...

Maser aku tengah lepak borak ngan mak kat meja makan tu.. dia buat lagiiii... tok dia suruh dia kocak botol susu Damia (cousin dia) nak isi air teh... sekali dia bawak datang botol berisi susu yg dibancuh dgn air paip... aduhaiiiii..... anak dara aku aku belajar menjadi org dewasa.. sudah rasa seronok memegang tanggungjawab org dewasa.. merasa seronok dapat buat apa yg org besar boleh buat... buat susu...... alahaiiiii sayangnyer susu tu dibazir begitu sahaja...

"Alyaa... meh sini..." Aku panggil Alyaa dengan nada serius...

Aku pegang tangan dia usap²... sambil berkata.."Bonda tau Alyaa budak baik.. nak tolong tok.. tolong bonda buat susu adik... tapi.. lenkali Alyaa tak payah buat apa yg tok ngan bonda tak suruh buat.. Alyaa buat susu tu guna air paip... adik tak boleh minum.. jangan buat lagi ok?"

Alyaa.. pandang aku dengan wajah innocent... dan mengangguk paham.... tapi rasernyer.. tok kena simpan bekas susu tinggi² lepas nie... budak² nie selalunya bila kita tanya dia kata paham.. tapi nanti² dibuat lagi... kena ingatkan berkali²... tapi.. lagi senang simpan terus bekas tu dari tempat mudah dicapai tangan si Alyaa..... dia tengah seronok experince buat susu sendiri tuuu....








No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails