.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, December 15, 2009

RoMBoNGaN..

Waaa... aku update lagiiii... ooohhhhhh macam tak cayer gitue... adakah roh rajinku telah terseru... hehehe... mungkinkah kerana template blog yg telah bertukar wajah... ya.. aku raser sbb blog ini yg telah berwajah baru... maka semangat nak update itu bagai dibakar².. hahaha....

Kowang tau... tadi kan... 6..7 org beratur berduyunnnn tiba... dgn bunga di tangan... agak tercengang lar jugak mata aku memerhati kan... dorang baru balik dari Majlis Pengisytiharan Bangunan Sultan Suleiman... berdulang² bunga dibawa masuk dlm bilik bos aku... ingat ker nak pinang saper tadi... hahahah (ehhh... ada ker org masuk meminang kat opis berdulang bagai??.. tapi kalau nak bikin gempak... ok jgk kan... bagi korang yg blom kawen lar.. akakk nie tunggu org masuk meminang anak² dare aku yg tiga org tu larrr... ehhhhehhh... anak baru setahun jagung dah berangan nak bermenantu... hahahah weng dah Bonda nie..) Lepas dorang kuar sumer... aku masuk lar bilik bos aku... (ohh yerr bagi yg tak tau lagi.. bilik bos aku tu kosong eak... means the position is vacant.. (ada sesaper nak apply jadik bos i? Jamin berbahagia dpt secretary berjaya cam aku nieh... tak nyesal punya.. hmmm... ada bran??) sbb tu bilik dia dah jadik bilik serbaguna.. hahaha.... tapi kemas dan tersusun rapi ok... sbb ada mak guard duduk depan pintu... waaa.. dasat position bos aku kan siap ader mak guard gitu... eeeehehhhh..... mak guard tu aku larrrr..... yg hari2 tercongok kat sini.... seurang diri..... huhu..... sedeyyy nie... aku tidak berpunya... kakakakk... (macam org gila.. kejap gelak.. kejap sedey) Tak der bos.. abis aku relaks lar eak... ehhhh... don't get wrong wokehhh... tak jgk rileks... I jaga bos di bawah bos okey... means pegawai yang menanggung tugas bos aku.... so... kepadanya aku berkhidmat... tapi idak ler sibuk benor... sbb... dia duduk nun di bilik dia... dan aku... di bilik aku... makanya... aku cuma sekali sekala ke sana menghantar surat.... atau dia sekali sekala turun ke bilik aku memberi arahan... kalau tak diarahkan melalui telefon... (padahal bilik dia ngan aku nie selang satu bilik jer pon..) Bilik bos nan kosong dah jadik bagai kedai bunga ko! Hmmm... tetiba jerrrr... waaaaa... tapi kan.. bunga dah agak layu (sayang aku tak bawak kamera.. kalau tidak dah ada gambo nak tunjuk.. hmm) dan ada yg dah terpatah sana.. terpatah sini... tapi ok lar lagi kan... tahan ler 3.. 4 hari utk dibuang ke dlm tong sampah... tapi kalau aku.. bunga idup biasanya aku tak buang... aku keringkan.. buat potpuri... lepas tu kasik letak itu wangi punya minyak.... dan nanti.... tertanya2 dan tercari² lah sekalian teman kat opis... dari manerkah gerangan bau yg menusuk lubang idong itu.. waaaa... terbebel sudah....

Bilik bos aku dah selamat dikosongkan pon... bunga² tu dah dibedak²an ke kaunter2 reception semua tingkat... Jabatan aku sewa tiga tingkat kat bangunan nie.... bior berseri sikit kaunter nan ketandusan warna itu.... hmmm.... satu jambangan of course aku simpan di bilik aku... dan yg lainnyer dah bagi pd PA² lain yg mintak....

Korang tau... nak organize satu² function bukan murah... bunga nie pon one of the costs.. ye lar kalau ada function.... perhiasan segala bagai perlu masuk dlm props jgk kan... tak kan function kosong jer.... org yg dtg pon tak der selera weiii... tapi biler dah abis segala upacara... bunga yg indah di jambangan akhirnya layu jua... tapi sebelum layu... sempat lar dihias di meja mereka yg jarang dpt bunga cam aku nieee... huhu.....



No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails