.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, December 15, 2009

..LeWaT iTu SuDaH SiNoNiM..


Bermula semula rutin biasa.. dah 4 hari cuti kan... hmmm... bangun pagi rushing seperti biasa.. idup nie kalau tak rush cam tak adventure kan... hahaha... iyoooolah tu... mmg... biler rushing tu kan... jantung kita berdegup laju.... hormon adrenaline mencanak naik.. dan kita akan bertindak secara spontan... tak yah pk lama² otomatik tangan kaki sumer memainkan peranan masing²... hmmmm.... jadi... adakah sbb itu anda selalu lambat... ohhhh... tidak juga... selalunya sipi2 larrrr.... ala2 citer mcgyver berguling bawah pintu harta karun utk selamatkan diri... pastu... kebabommmmm.... dan hero pon menarik nafas lega kerana terselamat sekali lagi.... hehehe.... (ehhh... apa daaa yang aku rapukan ini...?)


Okehhh.... penantian itu mmg satu penyiksaan kan... sbb tu aku.. tak baper gemor lar berjanji² gitu gini... jumpa di sini... sekian²... pukul itu ini.... sbb selalunya we cannot make it on time... hahaha.... mmg... bukan tak pernah prepare awal2... kadang2 semua sudah ready.... tapi... dedekat nak pegi ada jer aral yg melintang (aral nie mmg jeles ngan kitorang.. sokmo dia nak dtg.. hihihi..) Biasa larrr... org dah berfamili..... baru jer kunci gate.... dah nak zooommmm dah nie.... elok jer Bonda jejak kaki kat keta.... ehhhhhh bau apa nie....?? Ooopppssss.... she did it again.... anak2 bonda buntut mmg tak dak insurans..... mesti nak lepaskan isi sebelum berangkat ke destinasi.... soooo??? Kalau korang.. korang nak buat apa??? Bior jer buntut anakmu itu berlengas dengan najis mutawasitoh tuuuu...? Kesian beb... lempam buntut dia nanti... tambah2 budak2 nie kulit dia bukan tahan sangat... sekejap jer merah kalau dibiar sisa buangan tu lama2... buat nyer yg cair ceroiiii... camner laks?? Elok2 anak² kita dah pakaikan wangi2... cumil2... sekali melepas ceroi jer kuar.... heiii... kalau tak salin kompemmmm... bocor... ilang lar sumer kecumilan yg disiapkan bonda selaku perunding imej anak2 dare yg notty tu.... dan... first n formost... of course Bonda tetap akan salin... (kecuali keadaan terlalu terdesak dan perlu ke destinasi dengan sepantas pancaran cahaya gaban...) hmmmm sbb Bonda tak tahan daaa.. dan tak sanggup nak bau sisa buangan itu..... semput dada nie nak tahan napas... membazir jer bonda sembur parfum wangi²... wangi tak dapat... bau tuttttt yang lekat!!


Selain dari itu.... org yg beranak pinak kecik nie... mmg lar amat payah nak menepati waktu.. sapa ada anak kecil paham lar kan... sorang boleh tahan... tapi kalau tiga.... elok sumer dah ready... tup² yg nie muntah... tup² yang tu tumpahkan susu kat baju... tup² terkapit jari main pintu kereta.... woooppssss... banyaknyer alasan org beranak kecik nie... hahahah!!.. Kalau nak buat mmg larr boleh sangat... tapi selalunya bukan cipta alasan... keadaan tersebut mmg betul² berlaku....


So... moral of this story... yg entah kenaper tetiba tertaip pulak sebagai new entry.... hahaha.... jgn lar korang buat janji ngan org beranak kecik.... dan.... kalau larrr korang buat jugak janji ngan kami² yg beranak kecik nie..... hmmmm... bare it on your mind.... kami selalunya tak tepat waktu.... bergantung pada keadaan dan aral yg tak abis2 jeles ngan kitorang tuuuu... hehe... ;)



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails