.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, December 29, 2009

KeMBaR.. Lain Pak.. Lain Mak..

Hehe... aku memang purposely nak buat entry pasal budak berdua nie... Dya Aishah dan Putri Aisha Ameerah anak aku... dorang nie 2 pupu... Dya Aishah anak sepupu aku Megat Dzulkarnain.. ingat lagi... first time tau memasing ngandung maser pegi open house umah pakcik aku Syed Ayob... masa tu memasing sarat bawak perut.. due date Kak Zai bini Abg Megat 2 minggu awal dari aku...

Ironinya pada hari yg sama.. kami dedua admitted... lain² hospital lar kan... pada asalnyer seperti yg aku tau.. K. Zai kemungkinan besar dibedah sebab uri baby ada kat bawah.. kandungan aku laks mmg dari awal tak der masalah.. darah tinggi takder.. kencing manis pon takder.. kira bonda dan baby dedua sihat... tapi.. kuasa Allah... aku bersalin tengahari on 03/10/07 melalui c-sect sbb heart bit Aisha drop everytime lepas contraction... 3 kali doc buat ctg... check jantung baby... dan ketiga² kali result yg seruper... tak bleh nak buat apa.. hanya berserah.. Aisha nyer tali pusat bersimpul rupernyer... dah nasib nak kena belah... sebaliknyer pulak ngan K. Zai... doktor dia sungguh penyabar.. tunggu uri pelan² naik ke atas... akhirnya dia dpt bersalin secara normal....

Maser balik dari hospital.. memasing tau yg memasing dah bersalin... tapi yg kami tak tau.. nama anak kami bih kurang sama.... ikhssss... siyesss.. mmg tak sangka... dedua ada nama Aishah... hmmmm... adakah suratan atau sekadar kebetulan... hahaha....

Nie... cuba tgk muka dorang... sama kurus.. sama kecik... rambut pon samer kerinting... hmmmm... tetiap kali ada perjumpaan keluarga kat function²... aku mesti amik gambar dorang berdua... tak dpt anak kembar... dpt kembar lain mak lain bapak pon jadi larrrr.... hahahahahhhhh!!!









2 comments:

ratna said...

ha'ah la..muka nak lebih kurang sama.. cuba beli baju yg sama.. mesti nampak lebih kurang jer...

aiDieNa said...

Pasal baju samer... pernah pon tak rancang.. sumer secara kebetulan.. pegi umah pakcik tmpt jumpa masa ngandung.. dan raya thn dpnnyer.. bebudak tu pakai baju yg samer.. kebetulan beli di tempat yg sama... apa lagiii.. kagum sekejap.. macam berjodoh² jer.. terus amik gambar dorang masa tu.. :D


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails