.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, December 28, 2009

Korang Buat Aper?

Holla... Assalammualaikum buat semua pembacer blog inie.. heheh.. pekabar?? Ada sihat kaa.. tadak sihat... semoga korang dan aku dan org² yg kita sayang sumer berada di bawah lindungan Allah SWT hendaknya...

Sonok betul bulan 12 nie eak... ujung minggu yg panjang sokmo... kan best sepanjang tahun camnie.. teraser sikit diri tu bercuti... hahaha.. ujung minggu yg panjang nie boleh buat macam² benda yg tak terbuat di hari² biasa... planning dan tunda... masa² cuti camnie lar aku amik peluang bereskan yg tak beres... korang camner laks..? Bawak famili bercuti? Layan hobi??


Malam Jumaat (hari Khamis larr).. lepas balik keje.. kitorang berkumpul rumah mak... mandi salin baju sumer kat situ... berombongan ke Segambut.. adik pupu aku nikah... (kawen dah dia..) Pengantin pompuan tersimpuh ayu berkurung putih menyambut tamu di muka pintu bilik pengantin yang dihias indahhhh... (waa.. ayatt.. hehehe..) Selamat Pengantin baru Zana... welcome to the club... pastu harap² sign in kelab Pa & Ma pulak... Amin......


Di rumah pengantin dgn anak² yg galak membesar nie mmg agak menekan jiwa.. hahaha... time org sibuk nak akad.. time org baca doa... bleh laks si Alyaa bercakap dgn suara yg kuat.. org sumer senyap of course lar sore dia didengar dengan jelasnyer... si Alyaa kalau bercakap idakler dia tahu bersuara perlahan... volume mmg maksimum... aduhaiii anak dara nie... puas lar sana sini dok syhhhhh... syhhh... idak ler dia paham².. sehingga bonda terpakser menggunakan khidmat mata hantu... hahaha.... baru dia duduk tapi mulut masih mengomel tak puas hati.. dia nak pegi kat ayah dia yg kat depan... aku laks dekat belakang...

Si Aisha laks... ke hulu ke hilir... keluar masuk bilik pengantin... sibuk ngalahkan org yg nak prepare makan minum... idak ler juga dia mahu mendengar kata.... dan budak berdua nie jangan lar didudukkan bersama.. melainkan nak bercekau jer... si kakak garang macam harimau.. si adik menjerit kalah kucing... mujur dorang tak bercakar maser tu... (waaa.. dasat woo anak² kakpah nie...) ehhh... budak² biasa lar time org reramai camnie lar dia nak buat perangai kan... sbb dia tau... ayah bonda tak mampu nak marah dia depan org ramai... tak kan mau bikin bingit kan.... biarkan larrrr... kalau dicubit kang menangis tak reti nak berhenti pulak... dibuatnya muntah... tak ke haruuuu....

Usai majlis nikah... semua menjamu selera... Si Aisha idak ler dia berganjak dari menunggu hantaran... (bebetul depan gubahan coklat..) Si Alyaa... tak sudah² lar dok tepi tangki air sirap oren... kejenyer isi air... minumm... abis.. isi lagi... entah baper gelas air diminumnye aritau idak ler aku tau.... (budak nie mmg lar hantu paip... kat mana ada air... kat situ dia ada.. kalau pegi makan kat luar ker... hadir function camnie ker.. mmg nak dielak sgt si Alyaa dari terpandang tempat feveret dia tu... nampak jer... melekat lar dia kat situ..)

Ainna?? Dia ngan ayah... segala bagai makanan ayah makan dia nak raser... tak sempat disuap ke mulut... dah dirampas dari tangan ayah... budak baru belajar makan... selalu minum susu jer kan... ruper²nyer ader pelbagai raser makanan kat dunia nie...

Jumaat.. hari Krismas kan... dulu kekecik aku lar org pertama akan bangun dan bukak tv... banyak ceciter menarik kan hari tu... especially citer katun ler... dari pagi sampai petang keje tengok tv jer ler... sekarang nie.. anak² pulak larrr... Si Alyaa yg sentiasa nak conquer tv... tgk tv kena ikut selera kecik dia.... payahhhh.... (kena beli tv lain agaknya!)... pagi tu tak p mana.. lepak rumah... basuh baju.. lipat baju... mengemas rumah... malamnyer ke kenduri kawen si Zana lagi sekali... majlis persandingan di dewan.... semalam pegi berombongan... tapi kali nie pegi sendiri... akibatnyer... 1 jam lebih tersesat di atas jalan.... letih wooo... perut lapar... kepaler pening cari jalan yg benar ke destinasi dituju... berhenti sana.. berhenti sini... tanya org... akhirnya sampai jua... walau ketika org dah ramai yg bersurai... aduhaiiii... sib baik nasik ada lagi... En. Ady sungguh bengang hari itu.... kenapa?? Tanya dia... hihihi.... "You look hot arr En. Ady biler you marah... Macho jer... hahahaha.."

Sabtu... En. Ady keje... (keje ngalahkan duktur... asyik lar kena dtg time cuti..) pas dia balik keje.. maser tu dah petang... kul 6.00 dah maser tu... seperti yg telah diberitahu... dia nak melawat Papa... Ady pulang dengan bahan² utk masak Tempoyak Ikan Patin... permintaan anak untuk dimasak buat bapanya... sbb aritu nampak papa amik lauk nie maser singgah makan dlm perjalanan balik dari Maran... (tak sangka Papa makan ikan sungai sebenarnya..) Aku pon masak lar seperti kehendak suami... bersihkan dapur... bertolak ke rumah my FIL di Puchong... tak der org di rumah maser tu... disambut Papa yg seorang diri menonton TV.. ingat nak makan sama² tapi akhirnya kami saje yg makan berdua.. papa baru sudah makan malam...

Ahad.. Selesaikan beberapa keje yg belum sudah... cuci bawah sinki... yg dah... mula bersawang... abuk toksah cakap lar kan.. tempat tu jarang diberi tumpuan... selalu cuci yg kat atas jer.. yg kat bawah dilupakan.. hahahha.... bab cuci mencuci nie mmg leceh... tapi tu larr... kalau kita nak rumah kita bersih... nak harapkan siapa.. buat lar sendiri kan... mana yg termampu... En. Ady sedang tidur dengan anak²... hanya Alyaa yg tak abis² dok kacau aku dengan bermacam kerenahnya... kami dapat tau dari Papa.. Pakcik Ady telah pulang ke rumah dari kampung... kami ziarah di sebelah petang... dah maghrib pon sebenarnya masa tu.... sebelum tiba di rumah dituju.. kelam kabut En. Ady.. pusing² memandu kereta mencari buah tangan utk diberikan buat tuan rumah... segan kan... asyik bertamu dengan tangan kosong... banyak gerai dah tutup maser tu... akhirnya kami beli bakso.. yg kebetulan gerainya masih dibuka ketika itu... alhamdulillah... kalau tidak tahan muker jer lar... segan... ziarah dgn tangan kosong... budak² sangat lar lasak bermain... kami pulak sibuk bertanya khabar... bih kurang pukul 10.00 malam... pulang ke rumah.. kesian kat tuan rumah yg mata dah nampak kuyu... org biasa tido awal... bagi dorang kul 10.00 tu dah terlalu lewat.. lain ler kami yg macam burung antu... kul 10.00 tu baru pembuka tirai utk macam² aktiviti lagi... buktinya... budak² tu sempat layan dua movie katun kat lappy... me & hubby layan supernatural kat TV... kul 12.00 sblm tido... lipat baju yg dah kering... sbb esok lusa belum tentu berlipat sbb dah keje... kain baju nie kalau dibiar... makin menambun... kalau dah menambun... saper yg kena buat... akakkkk jugak... En. Ady tolong biler aku dah tarik muncung... selagi mulut nie elok jer terletak... dia buat tak nampak jer... hahah... what else would you aspect from a man right.... angin baik.. rajin lar dia.. angin M datang.. ko buat lar keje sorang².... tapi... kita pompuan nie.. payah lar nak malas²... sbb kalau kita malas.. kita balik yg tewas... keje berkurang tidak.. tapi asyik bertambah.. balik² kita sendiri kena buat.. kita jugak yang penat...

..gambar di dewan persandingan..

..Alyaa dengan bunga.. nak balik dah nie.. sumer (sedare-mare) pakat dok kebas bungas idup di jambangan..

..sebelum masuk tgk pengantin ..nampak jer air.. warna merah pulak tuu... terus...

..pengantin menanti saat diijab kabulkan..

..Alyaa setelah didiamkan menggunakan "Khidmat Mata Hantu" hahaha..

..Sharifah Wardina.. anak abg aku yg kedua.. lebih bobot dari Ainna dah budak nie.. Ainna tua 2 bln dari dia.. tapi dia lagi besar.. hmmm...

..Aisha memang suka baby..

..kembar Aisha.. ingat tak dulu aku pernah citer pasal ironinyer kelahiran anak aku ngan anak sepupu aku nie...

..Dya Aishah dan Putri Aisha Ameerah..

..tengah baca taklik kot nie..

..En. Ady menanti di luar..

..gelas yg keberapa.. ntah lar..

..Ainna yg tak sabar tunggu makanan disuap ke mulut..

..Adik aku.. Mak buyong 5 bln dgn Ainna..

..budak² yg sibuk dok tunggu hantaran.. yg baju ijau tu Megat Dzulkarnain.. abg pengantin pompuan..

..Ainna ngan muka boring..

..tgk mulut dia.. comotnyerr...

..wali yg menikahkan sendiri anaknya..

..Ainna dengan keletahnyer sendiri..

..Ainna nie bergerak macam ulat beluncas.. dia merangkak pastu turun... merangkak pastu turun balik badan dia... pelik sikit arrr... dia tak tau nak merangkak ke meniarap..

..Aisha ikut kepaler sendiri.. tgk tangan dia ada coklat.. coklat hantaran tu..

..Pengantin ngan Ainna..

..kalau suruh bergaya no. 1..

..Mak I pon tak ketinggalan you.. hehehehhh..

..Uncle Rafi takmo bergambor.. eleh.. shy² cat pulaks...

..abg aku..

..adik pengantin.. Megat Zakuan Zaidi..

..baru sain kontrak nie.. jaga bini leklok eak..

..pengantin tua... adik aku Syed Putra..

..fotografer famili kami.. adik aku Syed Aminurashid juga jurugambar majlis kawen..

..kenaper lar qualiti kamera nie teruk sgt.. gambar.. pose dah cantik.. tapi blur..

..masa untuk pulang..

..adik bongsu aku.. Shifa..


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails