.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Saturday, August 28, 2010

..Dia dah ada anak.. kenaper kawen lagie??..


Salam Hari Minggu buat semua... ada yang tengah tido lagie ker??  I'm sure ramai yang ada big plan arinie.. me too... sementara bersiap nie sempat lar nak mencocet kat sini sekejap... Alhamdulillah mak sudi nak tengokkan Alyaa ngan Aisha utk kami.. aku citerkan tentang mimpi ngeri yang kami alami last week.. aduhaii.. mak gelak.. aku ajak mak p shopping sekali arinie.. tapi dia tak larat.. lagipun ada orang nak datang renovate balik dapur mak.. so must stay home... Ainna kitorang bawak.. coz dia tak banyak songeh sangat.. kira tak susah lar nak handle sorang dari tiga orang...

Saja up entri arinie just nak story pasal a little chat me and Si Alyaa had malam semalam.. masa tengah tengok citer "Janji Kekasih" yang Jue Aziz berlakon tu.. sapa ada tengok?? Hmmm... babak semalam kan bapak si Syah tu mengamuk biler dapat tau anak dia adik si Syah.. Syafika tu berzina dan ada anak luar nikah.. masa bapak si Syah tu pukul anak dia ngan tali pinggang marah².. Si Alyaa becok lar tanya aku itu ini..

"Kenaper bonda.. kenaper bapak dia pukul dia.. kenapa bapak dia marah sangat..?" Alamak.. dia dah start dah.. dah start dah..

"Bapak dia marah lar sebab anak dia dah buat dosa.." kenalar aku berlagak jadik proffesor serba tahu..

"Dosa aper bonda.. dosa apa?" Soalan dia biasanya tak mati begitu sahaja.. sampai lar dia puas hati..

"Anak dia dah buat dosa besar.. bapak dia marah lah.. tuhan pon marah.."  Aku cuba explain seringkas yang mungkin..

"Anak dia buat dosa apa bonda.." Aduhhh... tak abis lagie..

"Anak dia kawan ngan lelaki.. tapi tak kawen lagi.. bila kita dah besar... kita tak boleh kawan ngan lelaki kalau tak kawen lagi.." Tak bleh kawan ngan lelaki... alamak kang dis misinterpret pulak.. paham ker dia eak.. kang dia igt memang tokleh kawan ngan lelaki..

"Ohh.." dia diam tengok balik tv..

"Sebab tu bonda marah kakak kalau kakak tak malu.. pakai baju depan orang lelaki.. kakak dah besar.. dosa.. kena malu.." aku cuba explain lagi.. takut dia salah paham..

Masa babak Syafika menikah kat tv..

"Haa.. tu dia dah kawen bonda.. lepas tu nanti dia ada anak lar kan bonda.." Sangat terujer dia memberitahu aku sambil mengunjuk perut buat gaya orang mengandung..

Tiba².. dia teringat sesuatu.. sambil mata dibeliakkan..

"Tapi.. kan dia dah ada anak tadi bonda.. buat apa dia kawen lagi..?" Laa.. aku ingat dia tak perasan... sekali dia ingat larr... dia nie kalau tengok tv memang concentrate betul².. ikhsss.. pening kepaler aku nak jelaskan.. so aku cuba straight to the point jer..

"Haa.. sebab dia ada anak dulu sebelum kawen larr bapak dia marah.. dia kawan ngan laki tu tapi tak kawen lagi.. dosa.. tuhan marah.. haa.. bila dia dah kawen macam nie baru lah boleh kawan... faham??"

"Faham.." Ajaibnya jawapan dia... dia paham.. uhuhuhu... lega.. tak yah lar nak jelaskan lebih lanjut lagi.. pening aku!

"Orang laki ngan orang pompuan bila besar.. kena kawen dulu baru boleh kawan tau!" Alyaa mengangguk..

Selesai sudah sessi soal jawab...


3 comments:

Wonderful Life with Mary Kay said...

Comelnya.... Susah gak ek nak explain akt anak2 soal pendidikan seks ni...

~aSHa~ said...

budak2 makin bijak la ni..mcm2 soalan yg keluar

Chaon Cornerz said...

bagus2 didik anak dari kecik.. supaya besar nanti tak salah faham.. =)


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails