.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, August 26, 2010

Dah MeLeTuP Ker BiNtAnG² tu Sumer..??

Tak tau kenaper.. semenjak dua menjak nie aku suka sangat tengok bulan... aku perhatikan langit yang gelap di malam hari.. selalunya dalam perjalanan balik rumah lar.. semalam bulan cantik kan.. bulat penuh.. bercahaya.. berseri.. tapi sayang.. bulan tu kesunyian.. tak ada bintang yang sudi menemani... kemana pergi semua bintang²... aku pelik lar... dulu kekecik.. selalu jer aku nampak bintang² bertaburan di ruang angkasa.. tapi sekarang... semenjak dua menjak nie... aku memang tak pernah nampak bintang langsung... korang nampak??  Ker aku sorang jer yang perasan macam tu...


Memandang bulan dan menatap bintang² yang berkelip di angkasa... buat hati aku tenang... rileks... dan aku selalu juga berangan² mengenang masa hadapan bila menatap bintang dan bulan... dulu kekecik.. boleh aku berangan nak kaut awan masuk dalam plastik.. sebab geram lar tengok awan yang berkepul² warna putih macam gula² kapas...

"Twinkle.. twinkle LitTle StAR.. How I wonder WheRe YoU ArE.."  Dah meletup ker bintang² tu sumer??


1 comment:

Chaon Cornerz said...

Best kan tgk bulan.. sy ade minat yang same suke tgk bulan.. tapi ade je bintang2.. nape kat sane tak nampak..? hehhe..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails