.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, January 13, 2010

Sleepless NiGht!

Perggghhh... sunggoh tidak cukup tidur semalam... mungkinkah disebabkan penangan air nescafe yg diteguk sehingga 2 gelas... me & En. Ady gagal melelapkan mata... adakah kami telah dilanda insomnia... huuuuu... mmg nak tido... tapi toklehhhh.... akhirnya layan borak² laki bini dekat kul 2.30 pg rasernyer baru terlelap...

Tersedar kembali ketika jam lebih kurang 4.30 pg... biler maner teraser susuatu di hujung kakiku.... argghhhh... mater inie terlalu berat untuk dibuka... sayup² kedengaran rengek tangis yg semakin lama semakin kuat... Alyaa di pangkal kakiku... aduhhhh... waktu biler dia ada di situ... Alyaa merengek nak tido dengan Ayah... En. Ady sepertiku... amat payah untuk membuka matanya.... hanya menghulurkan tangan ketika Alyaa menghampirinya...

"..Uuhuhu.... nak tido ngan ayahhhhh.... ayahhhh... kakak nak tido ngan ayah.." Alyaa diraih En. Ady ke dalam pelukan... tido bawah ketiak ayah... mmg selama nie dia tido ngan ayah kat ruang tamu... bersama juga dengan Aisha.. tapi sekarang Alyaa ngan Aisha dah ada katil dan tilam sendiri... bilik tido dah disiapkan... harus belajar tido sendiri... kesian En. Ady hari² tidur diapit puteri² beralaskan tilam di ruang tamu... (mana muat semua sekali nak tido atas katil kan... budak² tu pulak buat katil lam bilik bonda cam pandang mainan... asal naik atas katil.. mulalah berloncat² di atas tilam.... letih.. tak dapat tido.. ngan si Ainna lagi.. ayah teman puteri² tu sejak aku dlm pantang... bonda pula harus tido melekap dengan baby.. makanyer... ayah with both of his doter tido kat ruang tamu... Bonda laks tido lam bilik dengan Ainna..) Tiba² En. Ady bersuara..

"Badan Alyaa panas lar Yang... " Aku pula mengambil giliran meraba dahi anak manjer ayah itue.. yer.. panas sedikit... Alyaa mengadu dia pening... nak demam agaknyer anak dare nie... ayah mengekor puteri manjer ke tempat tidurnya... atas permintaan terpakser ayah penuhi.. tido di sebelah Alyaa di katilnya di bilik belakang... tinggal Bonda dengan Ainna... yg ketika itu telah terjaga dek bunyi rengekan si Kakak... bermula pula aksi bergolek² di atas katil.. dan sesi praktis vokal Ainna yg tak kenal waktu siang atau malam... tiba² sprouuuuuuttttt... angin but² keluar dari bontot Ainaa yg menggeliat malas... ohhhh.. bukan setakat angin... tapi ada isinyer itue.. kenaper waktu nie... ohhhhh.... aku sungguh tak larat waktu itu... tapi.. hidung inie bertambah susah hendak bernafas dgn bauan yg sungguh menusuk rongga itu.. nak tanak terpakser juga bangun.. dibuatnyer bocor dah satu hal nak bersihkan tempat tidur pulak.. lagipon bontot budak kecik bukan tahan diselaputi najis lama².... merah laks kang...

Singgah bilik belakang... ambil diaper dulu... ditegur si Aisha yg kusangka tidor.. "Bonda... Asyaaa... Asyaaa punya pampers punuhhhh.." aku dengan cepat keluar sebelum rengekkan Aisha yg mamai² tido itu menjadi²... tapi telahan ku salah.. biler maner kaki aku kuar jer dari bilik.. Aisha memaksimumkan volum vokalnya dengan tangisan yg kuat... terkejut kembali En. Ady dari tidorr... diaper Aisha ketika itu kering sahaja.. tapi terpakser ditukar supaya dia berhenti menangis... sementara aku selesaikan basuhan berak si Ainna... Ayah buat susu untuk Aisha yg kehendaknya sentiasa mahu dipenuhi... selesai semua.. Bonda dan Ayah cuba lelapkan anak² di bilik asing²... tidak sedar pukul berapa... alarm hp telah berbunyi... tanggungjawab mencari rezeki hendak atau tidak harus tetap dipenuhi.... bangun... dengan kepaler yg berat.. mandi........................ bermulalah hari ini........

Nie gambar lama... masa nie Ainna tak der lagi..

..budak² nie pantang nampak benda nie.. kat memaner pon mesti sibuk nak naik..

..Aisha maser nie kecik lagi..

..Aisha..

..dua beradik..


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails