.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, July 1, 2010

Tunang You Jin dlm WINTER SONATA Bunuh Diri!

SEOUL, 30 JUN 2010: Pelakon drama bersiri Winter Sonata, Park Yong-Ha ditemui mati tidak bernyawa di kediamannya di Nonhyung-dong, Seoul. Pihak polis percaya, Park mati akibat bunuh diri. Tubuh Park telah ditemui sekitar jam 5.30 pagi (waktu tempatan di sana) hari ini, oleh ibunya sendiri.


Laporan Yonhap News hari ini menyebut, keluarganya mendakwa sebelum membunuh diri, aktor dan penyanyi top Korea Selatan sempat mengirimkan SMS kepada ayahnya yang sedang bertarung dengan sakit kanser perut.

SMS yang dihantar itu berbunyi: "I'm Sorry. I'm Sorry".

Park yang kini berusia 33 tahun bagaimanapun tidak meninggalkan sebarang surat perpisahan.

Menurut pihak polis Metropolitan Seoul pula, Park telah membunuh diri dengan menggantungkan dirinya menggunakan kabel charger telefon bimbit. Namun, motif di sebalik tindakannya membunuh diri itu masih tidak diketahui lagi.
Hingga saat ini, pihak polis masih lagi melakukan penyelidikan lebih lanjut tentang tragedi yang mengejutkan itu.

Park memulakan kerjaya seninya bermula pada tahun 1994. Namun, namanya mula meningkat naik di Korea dan Jepun setelah dia membintangi drama bersiri Winter Sonata pada 2002.

Lanjutan daripada itu, Park turut membintangi 3 buah filem. Yang terakhir adalah The Scam yang telah ditayangkan pada 2009.

Tidak hanya setakat itu, Park juga popular sebagai penyanyi. Selain melancarkan beberapa album di Kora dan Jepun, dia juga pernah memenangi beberapa anugerah seperti Japan Gold Disc Awards bagi kategori Artis Asian Terbaik, Lagu Sepanjang Tahun serta Anugerah Istimewa Japan-Korea Friendship Year 2005.

Dengan kematian Park yang tidak diduga itu, banyak pihak telah menyuarakan rasa khuatir mereka terhadap kes bunuh diri di Korea Selatan. Ini kerana, negara tersebut telah mencatatkan kadar kes bunuh diri yang semakin meninggat sejak beberapa tahun kebekalakangan ini.

Pada 2 Oktober 2008, artis terkenal Choi Jin-Sil juga ditemui telah menggantungkan diri di bilik mandi rumahnya.Sebelum itu, pada 8 September 2008, suaminya, Ahn Jae-hwan yang merupakan pelawak terkenal ditemui mati di dalam keretanya.

Tubuh Choi Jin-Sil telah ditemui oleh adik lelakinya, Choi Jin-yeong. Dia yang turut melibatkan diri sebagai aktor dan penyanyi kemudian telah mengambil keputusan untuk membunuh diri pula pada 29 Mac lalu.

Kematian Choi Jin-yeong itu dipercayai berpunca akibat daripada rasa tekanan dan depresi setelah kematian kakak tersayangnya


**********************************

Tak sangka antara hero pujaan Korea nie mati cara macam nie.. sangat menyedihkan.. hanya seorang pengecut.. tidak sanggup berdepan kehidupan terbentang di depannya.. bunuh diri bukan penyelesaian semua masalah.. di sini kita lihat.. betapa pentingnya pegangan agama dan kekuatan iman seseorang dalam menempuhi dugaan.. bagi orang Islam jangan sesekali mengambil jalan mudah ini... bunuh diri itu HARAM...

2 comments:

Nida said...

Salam..

Kadang2 tidak faham mengapa jalan singkat ini yg mereka pilih...

aiDieNa said...

Tu lar kan Nida.. jiwa dah kosong.. setan senang jer merasuk.. dia nak ramai² join dia kat neraka..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails