.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Friday, July 16, 2010

RaYA NaK DeKat.. JoM BuAt KuiH!

Asyik sekali melayan budak² nie main play-doh.. benda nie dihadiahkan oleh adik aku sempena birthday 4 thn si Alyaa.. playdoh nie tak berminyak dan melekit.. ok lar kan nak lenyek² atas lantai pon.. tapi aku suh dorang lenyek atas papan kek tu jer.. dan tetap juga aku mop lantai itu selesai dorang mengerjakannya.. jom tengok nak² dare nie buat kuih..

Khusyuk dan sibuk.. tengok lar ketekunan masing²..

..Bonda yang ajar buat kuih nie..

..si Alyaa mencuba bakat buat semperit..

..antara biskut² playdoh yg dah siap..

..nampak aper dipegang si Aisha tu.. acuan kuih yg belum pon aku guna.. RM1.++ jer..

..seronok sangat dorang biler aku kuarkan menda nie kasik dorang main..

..boring buat biskut.. buat kuih donut pulak..

..potong Alyaa.. potong..

..Ainna yang khusyk memerhati.. dia pandai tepuk² playdoh nie jer.. pastu biler orang tak pandang masuk mulut dia.. playdoh nie tak der bahan kimia yg merbahayakan.. tak bahaya tertelan.. tapi of course lar kan aku suruh si Ainna luah balik..

..biler main nie.. tak ingat aper dah.. usahkan budak².. Bonda pon ralit..

..salah satu cara spending quality time with ur kids..

..permainan nie melatih deria² mereka..

..mengeratkan hubungan ibubapa juga anak²..

..seronok.. boleh potong².. asalnya playdoh nie ada 4 kaler.. tapi biler dah dicampuradukkan sumer.. jadi lar satu kaler nie jer..

..seronok dapat potong menda nie sebab Bonda marah kalau pegang pisau betul.. bahaya!..

..Meh Bonda buat kek birthday.. cucuk lilin..

..ada 4 batang lilin.. birthday Alyaa lagi ker??..

..kitorang nyanyi lagu birthday.. pastu.. potong!..

..Ainna tepuk tangan suka maser nyanyi lagu birthday tu..

..melanguk tengok Bonda amik gambar..
..kakak nak kek 5 tingkat!..

..satu lilin jer leh taruk..

..pandangan sisi.. tak pandai buat kek betul.. guna playdoh pon jadi ler.. heheheh

..masa yg ditunggu².. potong!!..

..nak bentuk kemain lama.. dikerjakan dorang adik beradik sekejap jer!..



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails