.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, July 26, 2010

"Ouch!! U Bit me.."


Haa.. saper pernah dengar tagline seperti tajuk di atas.. search lar kat youtube.. pemes sungguh budak 2 orang tu.. tapi bukan itu yg aku nak cerita.. nie.. aku nak citer pasal kenakalan Putri Ainna Najihah aka puteri bongsu keluarga kami... duhhh sangat geram kay...

Lepas balik makan malam kat luar semalam... En. Ady awal² dah cakap lam keta.. dia nak tido awal.. ngantuk dan penat keje.. (yer.. dia kena panggil datang keje di hari Ahad hari orang lain berehat.. kalah doktor ok.. sangat kesian..) "Balik nanti Alyaa.. Aisha jangan bising².. Ayah penat.. Ayah nak tido.." macam tu ler lebih kurang ayatnyer...

Dan selaku seorang isteri yang cuba memahami kepenatan suaminya... sampai jer umah.. aku pon dengan segera.. menyudahkan sidaian baju yang dibasuh... dan tutup sumer lampu... bebudak tu kalau cahaya terang benderang.. tak dernyer dia nak tido.. ader jer benda nak buat.. dan aku membawa diri landing down... En. Ady?? Dia sedang leka mengadap PC... duhhh.. tadi beria benor nak tido awal kan... si kecik Ainna aku angkat tido di sebelahku seperti biasa.. dia tak tido.. dan pot pet² berceloteh dengan bahasa germannya... tapi aku tak layan.. buat dek dan berpaling dan menutup mukaku dengan bantal... elok jer nak layan mimpi... OoouuucHHh!!! sakitnya... si kecik bergigi enam itu menggigit lenganku... ayooo.. ini bisa mendatangkan kemarahan... aku marah geram... tapi si kecik ngan muka innocent notty nyer.. gelak²... pastu dia usap² tempat dia gigit aku ngan tangan kecik dia... aku tau dia ajak aku main.. tapi.. sekarang masa untuk tidur.. aku mula nak lelapkan mata lagi sekali.. seriau ko anak dah pandai menggigit nie... dan elok aku berlayar di alam mimpi... sekali lagie.. Ouchhhhh!!! Nakal sungguh si kecik nie.. harus tido dengan memprotect diri... sib baik pastu tak der lagi.. dia tertido sendiri rupanya sebab tak der orang layan... fuhhhhhh!

1 comment:

Ena said...

ehehhehe..
comel jekk ainna..
agaknya ainna gatak gusi & nak test kuat tak gigi dier... hihihihi


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails