.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Sunday, May 2, 2010

Update di malam hari.. hari nie hari Ahad.. ;)

Hmm.. 2 hari tak update blog... visitors drop gegilerrr... giler nyer kepaler otak nie nak pk nak update aper... aku yakin esok musti ramai beribu2 lemon bloggers yg blog pasal AIM.. sekarang AIM bersiaran langsung di NTV7.. kenaper NTV7 yer?? Hurmm.. sebab kat TV3 dok tayang Konsert Pengenalan Mentor tadi.. masa mula siaran berlangsung.. aku sibuk melipat baju tuan2 puteri kecik kenit tu kat bilik dorang kat belakang... En. Ady laks kuar p tgk bola kat kedai mamak... supaya keje aku lebih mudah dan tenang... aku kenakan syarat.. sila bawak 2 puteri keteng tu sekali p tgk bola... kalau dorang ada.. tak jadi keje lar aku jawabnya... En. Ady tersengeh... sebab daripada terpakser melipat bebaju yg kekecik tu.. dia lebih rela jadik Mr Mama bawak anak2 dara si Alyaa & Aisha p tgk bola sesamer... tapi.. baru separuh baju kulipat.. En. Ady dah pulang dengan muka masam... mulut membebel2.. "Budak2 nie payah larr.. tak reti duduk diam... kejap kencing lar nak berak larr.. nak basuh tangan larrr... hisshhhh" selepas menunjukkan kemarahan yg terbuku di dada... dia melepaskan diri dengan meninggalkan kedua2 puteri keteng tadi di rumah... kembali bonda uruskan mereka... En. Ady terus kuar balik untuk menikmati tayangan siaran langsung (agaknya) bola sepak kat kedai mamak... huhhhh... lelaki... lelaki...

Aku teruskan keje melipat cecepat... sebelum lebih terganggu ngan nak2 dare En. Ady yg notti itue... budak2.. biaser larrr... kekejap menjerit... kekejap ketawa... main gurau2 pastu satgi nangis gado2... pening wooo.. tapi.. sib baik bonda dah kebal... alah bisa kebal sebab dah biaser.. hahahaha...

"Kakak.. aper kakak buat tadi ayah marah2?" Walaupon rasernyer aku tau sebab musababnyer.. tapi aku tingin nak dengar pengakuan yg kuar dari mulut si Alyaa yg sangat keletah berbicara sekarang nie..

"Kakak nakal... ayah marah.." Menjawab dengan slumber.. tapi dengan mimik bersalah.. dia melihat melalui cermin tingkap ayah yg keluar semula memandu kereta setelah keduanya dihantar pulang...

"Laa.. kenaper kakak nakal.. tadi kan dah janji nak behave.. kan ayah dah hantar balik.." Aku berkata lagi.. dia mendengar.. kemudian tumpuannya lari... bermain dengan adiknya semula.. Alyaa sangat suka menyakat adik2nya... anak sulong memang macam tu kot... abg aku dulu pon camtue...


2 comments:

kenwooi said...

adorable kids =)

.::WaNiE::. said...

hikhik kalau buat kerja mmg xleh ada budak2 kemas sini sana sepah hahaha

tapi kalau dorg takdek mesti sunyi kan kan :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails