.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, May 20, 2010

KiSaH ArTiS KiTa HaRi iNie..

Berita² menarik pasal artis tempatan yang aku baca kat akhbar tadi.. yang paling gempak kes cerai Anne Ngasri.. Kawen tanpa Izin Zizie Ezette dan penyanyi Aishah bakal berkahwin semula setelah 10 tahun bergelar ibu tunggal..


Anne Ngasri pelakon cilik yg aku ikuti dari zaman dia masih kecil.. seorang yg berbakat menghayati sesuatu watak.. yg dulunya kanak² kini telah 2 orang anak.. menikah pada 26 Mei 2006 setahun setelah aku nikah dan kini telah bercerai... kes disebut untuk mengesahkan lafaz cerai suaminya Abdul Wafi Hassan yg dilakukan di rumah mereka 25 Mac lalu. Sangat sedeh tau.. usia perkahwinan yg baru melepasi fasa mengenal hati budi diakhiri begini.. pasangan muda.. darah bergelora... ingatan untuk kamu dan aku juga... perkataan cerai bukan main²... banyak risiko dan kemungkinan yg terpakser dihadapi sesudah semuanya terjadi.. (ingat lagi iklan LG yg dorang lakonkan bersama tu.. sangat sweet.. macam loving couple) apa pon.. yg terjadi telah terjadi.. mudah²an masih ada ruang utk bersama bagi mereka... kenanglah anak²mu yg masih kecil itu..




Pasangan Zizie Izette dan Datuk Bung Mokhtar pula telah dijatuhkan hukuman sebab berpoligami tanpa kebenaran... bukan main² undang² Syariah negara nie.. Bung dijatuhkan hukuman penjara sebulan tetapi ditangguh atas bon jaminan RM1000 bagi memfailkan notis rayuan dalam tempoh 14 hari.. selain juga didenda atas kesalahan yg sama RM1000 seorang juga kesemua yg bertanggungjawab melaksanakan perkahwinan tanpa kebenaran Pendaftar Nikah Cerai dan Rujuk. Tak dapat bayar berdepan 6 bulan penjara... Money does not matter to them... bagi aku... dah kawen... sah... asal tak buat maksiat sudah... yg salah tu yg menduakan isteri... makan luar siang malam... bukan takat aniaya bini dosa pon berguni...

Lain kisahnya dengan penyanyi bersuara gemersik yg sangat minati lagu² nyanyiannya.. setelah sedekat bergelar ibu tunggal Wan Aishah Wan Ariffin akan bernikah dengan seorang ahli perniagaan dalam tahun ini juga sekiranya tiada aral yang mendatang. Bagaimanapon identiti bakal suami Aishah dirahsiakan sehingga tibanya hari bersejarah itu... sebelum ini Aishah pernah berkahwin 2 kali dan dikurniakan seorang anak dan mempunyai seorang anak angkat.. semoga perkahwinan yg bakal dilalui kali ini berkekalan ke akhir hayat.. Amin....

Begitu laporan ringkas dari saya... artis dengan kisah mereka... kita dengan kisah kita.... yang terbaik buat semua....



6 comments:

zue @ annaleeya said...

mcm2... anne tuh nmpk sweet jerk dlm iklan LG dgn asben.. tp tak sgka kan???

Adlina Husaini said...

wah jadi reporter hiburan kejap =D

lampin&buku said...

Kesian kat anak-anak anne.bila cerai banyak komplikasi kat anak.sedih betulla dengar cerai...cerai...cerai...ni.

IdzaLia said...

sedih kan tetiba dgr perkhabaran tak best tentang anne tu.. sblm ni tak dgr apa2 pun pasal rumah tangga dia..
tulah.. mungkin ada hikmahnya kan..
Aishah ni mmg lia minat dia dari Lia kecik lg.. klu ada jodoh tu tak kira umur kan.. Alhamdulillah klu dia nak kawin kan.. hehe

aiDieNa said...

Zue,
Memang tak siapa sangka..

Adlina,
Hehe.. tular pasal.. reporter tak bergaji.. hihihi..

Lampin,
Memang sedeh kalau berpisah.. lagi sedeh tengok keadaan anak²..

Idzalia,
Ada iktibar di sebalik semua yg berlaku.. yg baik kita amik.. yg buruk tolak jauh²..

~Blabberina~ said...

ade gak kita citer,kes haru tul 3x cerai..

http://blablablabber.blogspot.com/2010/05/kes-cerai-anne-ngasri-di-mahkamah.html

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails