.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, May 13, 2010

..KAVITI SiFaR..

Ini entry boring²... tak lama aritu.. we do our monthly shopping seperti biasa... maner lagi.. kat Tesco... one stop center.. senang macam² ada... ecewahhh.. cam tag line pulak.. okeh.. tgk gambar sambil bercerita..

..inilah barisan kita.. yang ikhlas berjuang.. camnie ler keadaannya biler tetiap kali kitorang shopping... tiga2 harus duduk dlm troli... ada jer yg nak berebut duduk kat kerusi & duduk kat dlm.. pening jugak lar kepaler.. budak2 tu akan kekal di situ sehingga dah tak der tempat.. Alyaa yg paling besar terpakser dikeluarkan.. sebelum dikeluarkan.. harus difahamkan si Alyaa.. "Jgn jalan jauh².. ikut ayah bonda jer.. org jahat banyak kat luar tu.. kang dia ambik kakak.. kakak dah tak jumpa ayah ngan bonda.. behave ok.." Angguk jer lebih..

Kebetulan maser kat pintu masuk tu.. ada sorang amoi duk unjuk² ubat gigi sample kat aku.. memula aku nak berlalu jer.. tapi pastu terfikir balik nak tanya dia..
"Ini apa?"
"Ada pemeriksaan gigi percuma.. kakak isi ini borang.. check di dalam lepas tu kami bagi ini" dia tunjukkan sample ubat gigi tadi...
"Ohh ok.. budak² boleh?" Aku bertanya lagi sambil mengisi borang di depan..
"Ya.. asal dia ada gigi semua boleh.."
"Ohh.. yg ini boleh jugak laa.. aku tunjuk si Ainna.. tapi gigi dia sebatang jer.." Masa tu gigi Ainna baru sebatang.. hehehe .. amoi tu senyum sajer..
Maser aku datang tu.. kiosk tu kosong lengang jer.. tapi biler aku start isi borang... berderet orang kat belakang aku.. terkojutt akakkk.. hehehe.. yelar.. si pelaris dah sampai... hahaha.. aper kena mengena
Maser tu Si Alyaa nak kencing.. sementara tunggu En. Ady bawak si Alyaa ke toilet.. aku jumpa doktor dulu.. si Ainna ngan Aisha bebudak kaunter tu tolong jaga.. doktor kata tak ada masalah apa.. cuma gigi aku sensitif.. sebab tu aku pakai ubat gigi sensodyne.. kalau tidak mmg payah lar nak makan.. ngilu sana sini.. colgate pon dah ada ubat gigi khas untuk gigi sensitif.. tapi harga dia aku tak pasti.. sample dia pon aku blom try lagi..
Lepas aku.. doktor panggil si Aisha.. punya lar dia takot ko doktor nak ngangakan mulut dia.. meronta².. menangis lari keluar.. aduhhh... dan maser tu En. Ady sampai.. En. Ady buat pemeriksaan gigi... then Alyaa.. Alyaa steady jer.. rileks jer maser doktor check gigi dia.. dan doktor kata "good.. no cavities!" Pastu.. si Aisha dipujuk.. baru dia nak baring kat atas kerusi.. tapi kepala kena kasik pegang.. dia seriau.. hahaha... dan akhirnya.. anak beranak dapat pemeriksaan gigi percuma bersama2 stok ubat gigi & cecair kumur mulut.. lepas ler ubat gigi dua bulan.. ahahaha... (Ainna jer yg tak check..)

Alyaa cakap "Bonda.. bonda.. tadi tu kaviti sifar yer bonda.." E..eh.. betul aku tak terfikir dan teringat pon pasal iklan tu.. Si Alyaa nie pick up betul ingatan dia..


" ..tengok gigi Aisha.. doktor cakap apa?"
"Doktor tu cakap good!" hehehe
..tu dia ubat giginya.. aku suka ubat² gigi kekecik nie.. senang nak bawak p travel..


..orang dah mula ramai..

Maser nie dah abis shopping.. tgh tunggu ayah tapau KFC.. sebab kakak dok sebut² nak makan ayam..

..sementara menunggu.. macam² peel budak² nie..

Si Aisha terantuk kepala ngan adik dia.. sampai si Ainna nangis..

Si Alyaa tak reti diam..

..siap buat tarian shuffle.. ikhs.. ikhs.. ikhss..


2 comments:

.::WaNiE::. said...

suka kalau dpt travel pack gitu

aiDieNa said...

Hmmm.. mmg pon Wanie..


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails