.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, May 17, 2010

..Aku Suke MaKan MaGGi..

Aritu lepas dengar topik "Mi Segera Bukan Penyebab Kanser" terus tiba² aku tingin nak makan maggi.. ahahaha... Aku masak maggi ikut style sendiri... aku suker makan maggi yg dah kembang... sudah makan burrrpp... Alhamdulillah.. kenyang... sbb?? Maggi tu kembang kan.. ada org tak suka kembang²... macam tak cukup jer biler makan... dulu maser kat UiTM.. Stok maggi memang akan sentiasa ada dalam simpanan... habuan makan biler kedai makan dah tutup... duit tak der dan malas nak turun ke dewan makan... maklum ler... aku tinggal nun di puncak (Baca:paling atas) dari 1st semester sampai lar satu sem sebelum grad.. maser tu jer meraser duk tingkat 2..

Hmmm.. bercerita pasal maggi nie.. satu perkara paling takleh luper masa belajar dulu.. ada ker bebudak batch aku bleh tumpang letak maggi kat tempat aku.. motif... dorang kata muka aku garang... ahahaha... (org tak berani).. uihhhh... iyer ker?? Dorang kata letak kat tempat aku selamat.. tak der orang berani pau! Ayoooo.. boleh pulak kan... tapi mmg pon... tak der saper berani mintak... hahahahaaaa...


Korang suker makan maggi??



*********************************
KUALA LUMPUR - Penggemar mi segera kini tidak lagi perlu bimbang menikmati hidangan tersebut kerana Kementerian Kesihatan semalam mengesahkan ia bukan penyebab pelbagai penyakit termasuk kanser.

Penjelasan itu sekali gus menafikan amaran Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) pada 21 April lalu bahawa makanan itu perlu dijauhi kerana ia memudaratkan kesihatan.

Kementerian dalam kenyataan semalam menjelaskan, dakwaan CAP itu tidak berasas kerana tidak disokong bukti saintifik.

2 comments:

ratna said...

ha ha ha..abis tu setiap kali kawan2 kak pah nak makan megi diaorang dtg kat kak pah la yer? kelakar

saya pun suka makan megi. megi laksa yg slurrrppp..

aiDieNa said...

Tak jugak.. dorang simpan stok dorang kat tempat kita waktu² tertentu jer.. time pengepau bermaharajalela.. hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails