.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, May 18, 2010

.:1SuperKids-MBP Family Day:.

Salam.. ya.. ya.. I know.. citer nie dah basi... org lain sumer dah blog about it.. tapi aku blom kan... macam makanan jugak kan.. blom masak maka blom basi... aku blom tulis.. camner bleh basi... okeh.. okeh.. iyerrr... dah berminggu peram... sbb bzzz... event berlangsung sempena Hari Ibu aritu.. iaitu pada 9 May 2010.. this is my first time joining blogger nyer event tau... sebelum nie tak pernah... sebab aku nie duk bertapa dlm gua.. tak jumpa orgtak berapa mesra alam.. tapi tu larrr... tak kenal maka tak chenta... kalau dah kenal mesti mesra kan.... aku sangat suka berkawan... tapi tularr... tak baper pandai mulakan perbualan... so.. ramai lar yg ingat aku nie sombong kan... apa kan... first impression lar katakan.... kengkadang aku nak sangat tegur org tu.. tapi.. biler tgk org bz or sibuk ngan hal lain... aku padamkan jer niat tu... teruk kan aku nie! Nak kata aku nie malu... aku raser tak lar jugak... muka tak malu ada.... hahaha.. sebab per.. sebab masa Seminar Setiausaha aritu... kitorang ada buat personality test.. (lagi...) hehehe.. (aku suker itu..) dan penceramah tu kata... aku nie jenis orang yg "Berani Mati dan Tak Tau Malu" My life.. my rules... uhuhukkkk....

Pagi sebelum pegi tu.. punya lar aku nie bersemangat... nak bawak pot luck lar katakan.. sebab.. kat dlm promo event ada mentioned pasal nie.. segan lar kan kalau datang tangan kosong.. gigih aku bangun awal pagi masak puding marble.. bersiap anak beranak... ingat nak sampai awal... tapi tot-tet.. tot-tet... pukul 2.00 jugak bertolaknyer... maser tu ujan renyai²...

Tersesat lar jugak kami memandu berpandukan map yg diberi... (En. Ady org Shah Alam pon.. tetap blm cukup master baca map tu) walaupun agak keliru ngan landmark kat map tu.. apa² pon akhirnya sampai juga.. Alhamdulillah.... orang pon tak ramai sangat maser tu.. event mula pukul 3.00 ptg tak silap aku... kami terus tuju kaunter pendaftaran... dapat goodie bag bagai... dan terus tercari2 kat maner nak letak puding yg aku bawak... memandangkan sumer bz... atas inisiatif sendiri... dengan kebenaran katerer aku pinjam tupperware kosong dorang utk alihkan isi puding yg aku bawa... pastu aku sibuk amik makanan (kek yg besar terhidang kat meja makanan kat bawah khemah tu) utk nak² dare aku yg En. Ady tengokkan kat atas... aku lepak kat atas jap tengok demonstrasi dari Majalah Nur tentang cara² pemakaian tudung... satu tudung boleh pakai macam² cara... sangat kreatif... (tapi balik umah sumer aku luper.. pelik tul.. aku cuba buat balik camner dia buat tapi tak jadik... dia buat cepat jer..) then aku turun bawah balik... amik nasi plak... then naik atas.. dan turun balik sebab aku dah dengar announcement pasal registration peserta Bling Race... as one of the participants.. yg dah mendaftar melalui email... tak patut ler kalau aku tak tunjukkan diri kan... race nie actually utk 2 org satu team.. tapi kalau kitorang dedua main.. saper nak jaga bebudak tu kan.. I am one of the 2 last contestant yg lapor diri... org lain dah lama melapor.. dan atas semangat menyemarakkan suasana ayat tak bleh blah seh..huhuhu aku pon mulakan lar race tu seorang diri.. dari satu kedai ke satu kedai aku pegi... buat muka slumber jer.. tanya direct jer kat org² yg bukak gerai kat situ wheather or not they participate in the race.. sebab aku kena dapatkan tandatangan each of the ten pekedai (iyer ker ayat tu) yg buka booth kat situ utk menamatkan race itu... dan pekedai2 tu akan memberikan aku cabaran².. sebelum tandatangan dorang aku dapat... antara cabaran yg paling mencabar ialah... aku kena lukis muka orang kat booth Face Painting... (actually aku ingat muka aku yg nak kena conteng.. agak scary lar jugak kan... sekali sebaliknya aku kena conteng mula one of them.. ikut contoh lukisan muka yg ada kat situ) aku aper lagi... tonyoh ler seikut raser.. hehehe... dan... rasernyer tak sampai setengah jam.. I finished the race.... lega..... maser aku nak submit kertas signatures yg aku kumpul tu kebetulan nama aku disebut sebagai penerima lucky draw... at the same time... amik adiah dan pass up paper.. sonok sangat.... naik atas En. Ady dah abis makan n suap anak²... ada clown... dia bagi belon kat budak²... aku sangat excited... banyak sangat aturcara hari tu... tapi dijalankan serentak.. itu yg buatkan aku tak sempat nak join antara program² yg dijalankan... agak terkilan lar... tapi out of all... aku sangat berpuas hati... sebab?? I won the third place for the Bling Race!! Berbaloi²!! Nak tau adiah aper aku dapat.... next entry kay.... kita layan gambar dulu....

..clown nie macam VVIP.. ke mana dia pegi.. kat situ bebudak berhimpun... sebab nak dapatkan belon panjang yg dia duk ikat... macam² patern... anak² aku sumer dapat sorang satu..

..En. Ady pon nak bergambar ngan Mr. Clown..

..tengok si Aisha.. sangat kusyuk memerhati Mr. Clown membentuk belon..

..ramai yg kerumun..

..ohhh.. yg nie pon best... interactive teching tools yg diterangkan di sini.. Alyaa sangat berminat.. produk nie bawah disney jugak.. memandangkan kitorang one of previous product buyer.. dulu beli "Magic English" set utk Alyaa.. masa tu dia baru 8 bulan.. dia kata kitorang bleh dapat discount...

..Alyaa duduk kat meja nie jer tau... sangat tekun buat excercise yg diberikan..

..dan byk yang betul..

..En. Ady & Ainna..

..Mr. Clown bagi Ainna belon bentuk bunga.. sangat comel!..

..Me.. sangat penat.. dan lapar.. tak berpeluang nak makan Bling Race nyer pasal.. hehehe

..nak enterframe jugak.. hehehe

..budak²..

..ini sangat seronok... si Aisha buat face panting.. dia pilih kucing..

..bukan sumer org bleh melukis muka nie.. maser aku lukis time race tu.. tiga batang colour dorang aku patahkan.. giler keras tangan aku..

..Comel kan..
A very big thank you to those yg dah bersusah payah menganjurkan majlis nie... I really enjoyed myself... dapat byk goodie lagi..;)


5 comments:

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

kiter ada perasan anak u main kat khemah right...tapi tak kenal maka tak bertegur sapa pun...so ari ni nak ucapakan salam perknalan...

aiDieNa said...

Ohhh.. I raser I pon perasankan u.. ermmm... first time jumper.. tapi tu lar.. sangat bz aritu.. ngan anak² ngan contest.. sampai tak tersapa ngan blogger² lain.. ingat ker nak p berkenal²an.. tak per larr.. kenal kat blog lar dulu.. hehehe.. ;)

Unknown said...

elly pon sama, time gi sana x kenal sgt blogger lain, kecuali anje ngan syida jerk..papepon, salam perkenalan!heheheh..singgah ke umah elly, ade entry ttg MyStar@ ScoreA..yg parents skg tengah rebut2 nak join, utk ank2 derang..serta buley wat bisnes lagiii

Ena said...

syokknyerr..

kemain lagi happy korang kan!

ena leh tompang tgk & jenguk je la.. huhu

aiDieNa said...

Ohhh.. Elly pon ada jugak kat sana yer.. hmmm... kan best kalau punya banyak masa.. bleh kita berkenal²an face to face kat sana..

Tu larr Ena.. terlintas jugak nak ajak Ena join tapi terlupa.. hehehe next time kalau ada blogger event kita join sesamer nak?


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails