.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, May 10, 2010

.:SeLaMaT HaRi iBu:.

Salam.. telah lamer tidak bersiaran.. utk makluman.. hari2 aku bukak blog nie.. tapi kondisi laptop tidak memungkin aku berblogging dari rumah dengan bahagia.. dari itu aku cuma mampu membaca blog kengkawan.. dan hanya memerhati blog aku ini dengan sepi... boleh dilihat tak dapat disentuh... ahahaha... sungguh sadis sekali keadaan itu.. lalu aku berblogging dari mana sekarang ini.... nahhhh... aku di rumah juga... (nampak mood lappy cam agak baik arinie.. semoga dia tidak buat pasal.. semoga dapat aku habiskan entri ini ke hujungnya.. aminnnn..) tak kerja?? A'aa... tak kerja arinie.. ehhh... bukan larr... bukan public holiday... kalau holiday to public bermakner korang2 pon cuti jugak lar kan.. tak... aku sebenarnya.. terpakser mencutikan diri sendiri.. secara kecemasan... cemasss lar sgt kan... aku sebenarnya bukan orang yg jenis suka amik EL... aku tak suka memburukkan rekod perkhidmatanku sebagai seorang penjawat awam... "EL" Emergency Leave... emergency.. terpakser dilakukan secara tiba2 dan tidak dirancang... sumer org tau kan mak aku jaga ketiga2 nak dare keteng aku yg nakal itu.. mak sekarang masih di kg... mak balik tumpang sepupu aku.. tapi akan kembali menaiki ketapi aritu mak cakap... patut balik semalam... tapi last nite mak call bagitau tiket tak dak dan mungkin akan balik umah hari Selasa... so today... nak tanak terpakser lar kan bercuti duk umah jaga anak... esok.. kalau betul cam cakap mak.. En. Ady pulak terpakser mencutikan dirinya... tapi kalau dia tak bleh.. aku lagi ler nampaknyer... lagipun.. cuti keje gomen banyak.. cuti keje private cam En. Ady.. limited.. cuti kena kasik balanced.. supaya nanti boleh lar dihabiskan bersama2... tu diaaa mukadimah... hehehe

Hmm.. sebenarnya nak citer mender lain... semalam antara hari yang seronok meraikan hari ibu... tapi sebelum tu.. ingin kunyatakan... betapa aku sangat menyayangi ibuku.. Pn. Nor Rizan binti Othman... melalui jerih payahnya lah.. aku menjadi seperti aku hari ini... aku bangga punya ibu seperti emak yang aku sayangi... tima kasih emak kerana mendidik dan mengajar Ina selama ini...

Hari Sabtu tu.. En. Ady ke job fair kat Convention Center KLCC.. jaga anak lagi aku sengsorang kat umah... agak bosan kan menghabiskan cuti tanpa suami di sisi... cuti yg seakan tidak cuti.. selesai membuat lawatan tapak di jobfair En. Ady yg kupesan supaya pulang awal.. menelefon mengatakan terpakser menyiapkan kerja terbengkalainya di office.. duhhh.. mood ku merudum terus... kalau tadinya harapan masih berbunga menghabiskan masa bersama.. tapi nampaknyer En. Ady lebih suka mengadap kerjanya yg tak berkesudahan di opis... orang tak nampak sebenarnya... laki aku tu seorang yg workaholic... habis apa lagi yg mampu kukata... orang lain pepetang dah balik berehat ngan anak bini.. dia tidak.. dan biasanya selagi jarum jam tak menginjak ke 10.00 malam.. tak muncullah batang idungnya di depan pintu... me?? Ya.. I'm actually tired... handling the kids alone... sementara tunggu dia balik... jenoh lar melepak di rumah mak... once aku sampai rumah.. tanggungjawab anak semua bertukar tangan... of course lar kan.. anak aku seharusnya aku lah yg jaga.. itu masa mak rileks.. shift dah tamat.. di rumah mak... tak bleh berehat sepenuhnya... tak macam lepak umah sendiri... pakai baju keje... mandikan anak... buat susu... basuh berak... kadang juga mengemas rumah mak.. badan rasa sungguh tidak selesa.. but what to say... dia di opis pon bukan suka2 dia buat keje... dalam hidup berumahtangga.. kena selalu menimbang dan rasa... baru hidup rukun bahagia..

En. Ady tiba di rumah semasa cerekarama Serapuh Arang ditayangkan di TV3... aku merehatkan badan yg lelah.. seharian menguruskan anak2 dan buat keje rumah... aku tak pandang muka En. Ady tanda protes... geram sebab dia balik lambat walaupon telah kupesan agar pulang awal... si isteri selalu memahami keadaan suami dalam situasi apa pon... tapi.. adakah si suami memahami si Isteri... mungkin payah menelah apa yg bermain di hati.. apatah lagi isteri yg macam aku... bila perasaan bergelora... mulutku mmg payah nak buka... ko tanya lar apa pon.. akan kudiam seribu bahasa...

Dingin malam terasa.. tapi akal enggan mata dilelapkan... maka tertancap ia di TV.. menonton saturday nite movie citer "Casanova"... ketika asyik berbaring tiba2 dikejutkan suara si Aisha dari biliknya... menjerit.. memarahi si Kakak... dan kedua2 nak dara tu kedepan.. padahal tadinya telah lama diulit mimpi... baru hendak kusuruh mereka tidur di bilik semula... satu lagi kejutan datang menerpa.. budak2 dibontoti En. Ady bersama2 sebiji kek bernyakan lilin ditatang tangan... ohhh... kufikirkan tahun ini kami tidak menyambutnya... kerana dari kata2 En. Ady melahirkan tahap kewangan kini di paras pas2an.. aku tidak mengharap itu semua... tetapi sangat terharu bila dihargai... dan mood yg merudum tadi naik secara tiba2 tanpa perlu dipaksa... sesungguhnya seorang wanita.. isteri.. ibu tidak meminta diri mereka disanjung.. dipuja.. mahupon dibalas... cukup sekadar dihormati dan dihargai mereka yg disayangi...

..kek Coklat merupakan kegemaranku.. selain dari kek keju..

..dah potong baru teringat nak amik gambar..

..sangat comel kad ini...


..kata2 didalamnya membawa makna..


..ucapan formal dari En. Ady.. ahahaha..

..terima kasih abg atas kasih sayang dan membuat diri ini dihargai..

4 comments:

.::WaNiE::. said...

sweet nye :)

Srifairus said...

bestnyer...
tuti py hari ibu ucap kt diri sndr jer... hehe..

Ena said...

heheh..

terus sejuk ati ye kak..

ok la tu kak.. drp ena nie dah la tak ke mana2.. datang pulak kawan baiknyer.. mrmm... so, redhakan aje la.. nasib aik mood pun ok jekk.. kalo tak? huhu

aiDieNa said...

Hmm Wanie.. biler kita diraikan mmg sangat sweet momen2 itu..

Alahai ciannyer tuti.. Fairus p mana?

Yer ker Ena... hurmm kalau tak aper?? Hihihi


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails