.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, March 1, 2007

-- RiSaU --

Seharian aku membelik fotopages artis² kita di Malaysia nie.. yg rata² of course berketurunan Melayu.. aku bukan lah peminat fanatik mana² artis.. dan aku bukanlah org yg suka menyanjung manusia lain.. bagi aku hanya Allah yg layak disanjung.. aku sekadar melihat dan mendengar.. sengaja aku melihat site tu sekadar ingin melihat senario artis kita masa kini.. ntah.. tau apa yg aku raser tatkala melihat wajah² mereka ini di skrin monitorku ini?? Agak sedeh.. terkejut.. hairan...

Aku sedeh sebab org kita seolah telah hilang identiti ke-Melayuan-nya.. terkejut sebab mereka² itu lebih dari berani berpakaian seperti bertelanjang... hairan.. bagaimana mereka tergamak merendahkan martabat diri mereka dgn meletakkannya di tahap yg paling rendah...

Aku tidak sesekali mengakui yg diri aku ini baik.. jauh sekali berperasaan lebih bagus dari mereka².. aku insan sederhana yg suka memerhati... melihatkan fenomena hari ini.. tidak cuma di kalangan artis yg berpakaian seksa lagi menyeksakan.. begitu juga muda mudi lain yg pakaiannya mengalahkan artis.. tak salah utk berpakaian cantik.. tapi perlu ada batasnya.. kita perlu selalu ajal tak diduga.. mati itu tiba².. betul?? Jadi dalam setiap perlakuan yg kita lakukan kita perlu sentiasa beringat... igtlah tiap yg kita lakukan... kita akan dipertanggungjawabkan...

Aku sebenarnya risau... risau dgn keadaan sosial masa kini.. yg terkadang aku rasakan terlalu sial utk dilalui... aku takut apa akan jadi pada adik² dan yg paling penting anak aku yg satu hari nanti juga akan membesar dan dewasa.. akankah dia membesar sebagai tiang agama, bangsa dan negara.. bagaimanakah keadaannya nanti ketika mereka telah dewasa dan kita² ini telah tua... akan kekalkah mereka dgn jati diri dan pegangan agamanya... aku risau.. sungguh² risau.. aku takut aku tidak dapat menunaikan tanggungjawabku sebagai ibu dgn baik... aku takut aku gagal dlm mendidik anak²ku... Aku hanya mahukan yg terbaik buat mereka... dunia dan di akhirat.............

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails