.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, March 20, 2007

..DiNGiN d PaGi SeLaSa..

Mulakan hari di pagi yg dingin bersama titisan hujan yg masih rancak turun ke bumi.. serasa liat sungguh nak bangun pagi.. apatah lagi setelah 3 hari tak cukup tido gara² puteri kami yg tidak sihat.. Alyaa demam.. dah tiga hari.. semalam aku tak masuk keje.. EL.. kami laki bini jaga Alyaa kat umah.. sian tgk dia.. lembik semacam.. muntah².. makan tak selera.. macam kita jgk lar bila demam...

Keje tak byk.. Bos & QA/QC Engineers sumer turun Yard ada Audit for Sumandak Project.. Aku discuss ngan member aku pasal prosedur beli rumah.. she a lawyer.. hopefully sumer dpt berjalan lancar as plan.. aku buat kiraan perbelanjaan isi rumah bila hadirnya ahli baru dan tinggal juga di rumah baru.. then aku finalise dgn owner.. mintak turun harga.. tapi tak dapek doh.. then close deal... Ahad nie aku jumpa member aku nak berdiskusi dgn lebih jelas berkenaan perkara nie...

Jumaat.. laki aku agak lambat spt biasa.. aku tunggu dia kat umah bbsitter.. dia amek kitorang sebaik azan maghrib berkumandang.. xtually igt nak balik terus tapi tak jadik.. perut lapar.. nak cari nasi kerabu.. (coz aku dah lamer dok teringat nak makan.. tapi tak jmp) Singgah Timor Place kot² tertunai hajat di hati.. sekali ttp hampa.. yg ada cuma nasi goreng kerabu.. selesai makan singgah umah mak.. solat.. lepak jap chot.. chet.. chot.. chet.. then balik....

Sabtu.. tak pi kenduri adik Kak Odah yg dibuat kat Tabung Haji.. Alyaa pon tak baper sihat.. lembik semaam.. & badan dia panas.. goreng ikan kembung.. & masak tumis sayur sawi.. makan dgn kicap kipas udang.. kenyang.. Alhamdulillah.. itu ler menu simple penghilang kebulur kami di petang Sabtu nan lepas.. mengemas rumah & membasuh... tak p mana.... Alyaa bangun pagi buta.. muntah selambak atas katil.. sah anak aku sakit... demam budak nieh!

Ahad.. sarapan.. kemas umah lagi.. bagi Alyaa ubat.. petang kuar p tgk rumah kat Taman Saga.. rasanya cam berkenan & affordable.. mungkin ini lar rumah pertama yg bakal kami miliki.. lepas tgk umah singgah umah mak... dinner kat situ.. makan ikan pekasam yg adik aku Putra bawak balik dari kg.. Maktuk aku kirim mangga muda utk aku.. masih blm bersentuh dlm petiais rumah kitorang.. lepak jap pot.. prt..pot..pet.. then balik...

Isnin.. Emergency Leave.. tak sampai hati nak tinggalkan Alyaa kala badan dia tak sihat camnie.. cian anak Bonda.. lemah longlai.. actually kami pon lemah longlai coz semalaman tak dpt tido... pening kepala seh! Petangnya singgah pasar malam kat Puchong.. tertunai hasrat.. dpt juga akhirnya makan nasi kerabu.. selesai makan pegi klinik mintak ubat cairkan kahak buat Alyaa.. sian aku dgr dia bernafas.. tersekat².. RM5.00 jer bayaran.. tak perlah.. tak yah claim.. cikit sgt.. then singgah umah Papa.. sembang serba sedikit.. makan sekali lagi.. nasi ngan sambal ikan bilis + joyung.. (jering) haha!

Setakat tu je larrrr........

1 comment:

Anonymous said...

sian gak, tp apakan daya sebagai manusia kita tidak dapat lari dari tanggungjawab setelah kita punya tanggungjawab moga-moga beroleh kejayaan di dunia dan akhirat


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails