.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Friday, March 16, 2007

Akhirnya.. JuMaAt TiBa JuA!!

Hai.. kenyangnyer perut nie.. raser cam nak kuar balik sumer.. pepagi tadi aku dah makan buah pear merah sebijik.. then aku balun pulak sandwich sardine yg aku buat pagi tadi dari rumah.. 4 keping tempel 2... huh.. kenyangnyerrr... plus aku semakin mengantuk sesudah habis bf & makan ubat..

Bos aku ada arinie.. Bob pon dah balik dari offshore.. so kami bertiga arinieh.. dlm dept aku ada lima jer.. sorang cuti sorang lagi masih kat Yard di JB.. well.. pagi yg sejuk tanpa byk keje mmg mengundang kesyahduan utk tido.. mmg aku dah kebelakang office tadi intai² surau.. tapi tak jadik bila pk manalah tau kot² nanti bos aku cari..

Balik semalam ikut Faros.. amik Alyaa & stay umah dia sementara laki aku balik.. hubby Faros balik lewat semalam.. sbb tu dia ajak aku teman.. aku pon teman jerlarr.. kat umah Faros agak tenang.. coz tak der org lain selain dia & Nadia.. Kami sama² expecting.. well.. dedua ibu mengandung yg sedang menunggu suami masing².. cian laki² kita.. tekun bekerja.. begitu ler biler dah jadik bapak budak.. Sementara tunggu dorang kitorang dah tapau makanan siap² kat kedai.. aku beli nasi kukus ayam bumbu.. Faros laks beli kuew Tiow Sup ajer.. tapi dia makan sup tu dgn nasi ayam nyer nasik.. selera ibu mengandung mmg pelik².. benda yg biasa org makan atau yg dulunyer mmg kitorang suka.. mungkin tak dpt diterima tekak lagi.. loyanyer semacam.. aku sekarang nie tak bleh bau goreng pisang or ubi or cempedak dan seangkatan dgnnyer.. aromanyer buat kepala aku pening & mual.. so.. aku tutup idung awal²..


Lunch tadi makan Mc'D.. Double Cheeseburger spt biasa.. Frise & Milo.. aku makan sengsorang kat tmpt aku.. rehat 2 jam setengah arinie.. abis makan K. Fida dtg lepak kat tmpt aku.. sembang macam².. dan satu darinya dia bagitau yg aritu ada mender halus cuba nak masuk badan dia.. mender tu masuk dari otak.. dan dia dpt nampak wajah mender tu sekilas.. masa tu dia dlm keadaan kotor.. dtg bulan.. fikiran dia serabut.. no wonder memender cenggitu senang masuk.. tapi dia kuatkan semangat.. dan igt Allah.. Alhamdulillah benda tu sempat masuk sampai perut sajer.. pastu dia keluar dgn pertolongan Allah..

Org perempuan biler dlm haid mmg badannya lemah dan fikirannya cenderung bercelaru.. pada ketika² macam nie.. makhluk² halus spt jin.. setan & iblis senantiasa menanti² peluang utk menakluki tubuh anak Adam.. saper yg tak kuat semangat tak mustahil akan menyerah kpd mereka.. so.. walaupon kita dlm keadaan tak suci.. tak boleh baca Al-Quran.. kita masih boleh pasang kaset atau lebih mudah skrg nie dgr saja MP3 baacan Al-Quran dari pc... at least.. jiwa kita tidak kacau dan memikirkan perkara yg bukan².. Kita sama² makhluk Allah.. ingatlah selalu.. tiada yg lebih berkuasa melainkan Dia............

Esok nak pegi kenduri kawen adik pengasuh aku yg aritu.. kali nie kat Dewan Tabung Haji pulak.. dia jemput lagi.. majlis formal.. so.. pegi jerlah.. baju kotor menambun tak basuh lagi.. igt esok or lusa nak p tgk rumah lagi.. tadi dah tepon owner.. dia kata ok..

That's all for today.. Chiowwww!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails