.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, March 12, 2007

-::Ia Dah MuLa MeNyeRaNG::-

Mengantuknyer.. Ya Allah.. rasa macam nak p masuk surau bantai tido jer.. tapi aku skrg kat opis.. bos ada laks tu.. kalau tak der nak jugak aku pegi menganyam mimpi dlm opis tu.. Mengantuk nie mmg biasa bagi aku biler mengandung..

Hari nie juga aku dah mula dilanda morning sickness.. terus terang aku mmg tak larat betul nak ke opis pagi tadi.. tekak loya semacam.. dah lar maser berus gigi aku dah start muntah.. kepala dah mula pening dan berat.. aku control.. rilekskan diri.. tapi elok² jer turun keta laki aku nak ker LRT station.. mual aku menjadi².. kepala rasa pening² lalat.. badan dah start berpeluh dan terketar².. aku rasa muka aku pucat masa tu.. aku terpk nak patah balik p umah babysitter aku.. amik Alyaa lepak umah mak & amik MC kat klinik.. tapi biler pk cuti aku tak ler banyak.. kalau boleh aku tanak lar simply abiskan cuti aku camtu jer macam time aku pregnantkan Alyaa dulu.. aku nak simpan sebanyak cuti yg boleh..


Aku teruskan niat ke pejabat.. masuk jer LRT spt kujangka.. seat penuh dan LRT sesak ngan org.. apa nak buat.. org yg duduk² tu pon sumer buat muka toye jer.. yg pejam mata pon ramai.. yg herannya lelaki² yg gagah perkasa nie pon sibuk nak duduk.. dah lar badan besar² bagak.. seat yg muat utk 6 org.. cukup utk 5 jer biler dorang duduk.. maklumlah.. kangkang kena luas.. eiii.. makin terkilan aku tgk seat LRT dpn aku.. masa tu aku takut aku pengsan & termuntah kat situ jer.. tetiba.. dedekat nak sampai stesyen Masjid Jamek.. kakak yg duduk depan aku tu sentuh aku.. aku igt dia nak kasik aku duduk.. perasan jgk dia muka aku yg pucat lesi nie.. (dlm hati dah dekat nak sampai pon) sekali di bagi isyarat pegang peha.. aku pon heran.. what was she trying to tell me.. aku pon pandang dia.. n pegang paha aku.. kooooyakkk rupernyer.. suar aku terbertas kat peha tepi poket suar.. dekat sejari telunjuk aku laks panjangnyer.. ukhhh.. malunyerr haku terus hilang rasa sakit.. dah ler ramai org dlm lrt tu.. mesti ramai org dah nampak suar koyak aku.. kakak tu bagi isyarat suh aku cover guna tangan.. sampai jer stesyen Masjid Jamek.. spt biasa ramai penumpang LRT akan turun.. aku pon duduk.. beg tangan aku cover kat tepi peha.. lega sikit dapat duduk..


Sampai opis.. aku jalan sambil cover² biler selisih ngan pejalan kaki lain.. tapi tak ramai org.. aku panjangkan langkah walau seakan hilang kudrat.. sampai tempat duduk aku.. terus aku letak handbag.. terus aku bukak laci cari sewing kit hotel yg aku simpan.. sib baik aku selalu beringat.. pengalaman memberi aku pengajaran supaya sentiasa bersedia dgn sebarang kemungkinan.. (dulu pernah aku stapler suar aku sbb tak der jarum & benang..) Aku masuk surau.. & jahit suar tu.. selesai jahit aku rebahkan badan yg dah terlalu lelah.. aku tertido dkt setengah jam.. nasib baik aku terjaga.. kalau tidak mau sehari suntuk aku tido.. ikhsss... bangun dari tido.. lega & segar sikit rasanya.. cuma aku tak der selera nak breakfast.. aku tak bf sampai lunch.. lunch time pon aku makan alakadar.. segalanya terasa hambar.. tetambah aku masih menahan loya yg dtg... aduhhh.. seksanyer begini... aku tahu hari² yg mendatang bakal teruk lagi...


Ahad.. pegi kenduri kawen adik pengasuh anak aku kat umah dia.. then kitorang straight ke MidValley tgk MAPEX Exhibition.. macam² rumah ada.. cuma byk yg tak menepati kriteria yg kitorang nak kan.. rumah cantik besar.. dekat.. mahal... rumah cantik besar.. harga murah.. jauhlar pulak.. aduhhh.. agaknyer sampai biler pon kitorang tak bleh nak beli rumah.. susah betul nak beli rumah.. kan bagus kalau aku nie seorang hartawan.. punya wang berkoyan².. tak der kepala aku penin pk pasal masa depan.. aku bebetul rasa cam org ilang semangat biler pk kan future... keadaan ekonomi yg masih tak berubah.. tanggungjawab yg semakin bertambah².. Nasib manusia nie macam² kan.. ada yg kaya.. bertambah² kayanyer.. tak yah idup bersusah payah.. kesenangan dtg bergolek.. ada yg susah pulak.. idupnyer makin payah.. dugaan bertimpa².. idup berliku²... ada yg kaya hari ini.. tapi esok dah miskin papa kedana.. ada jugak yg aritu idup melarat.. tup² arinie dialah yg popular.. kemewahan dtg tanpa diundang.. Tuah manusia ker itu... ada org bersusah payah perah keringat.. kumpul wang utk idup setakat senang.. tapi ada juga org yg idup goyang kaki bersenang lenang atas titik peluh org lain... dunia nie penuh dgn bermacam² jenis manusia.. ada yg nasibnya malang ada yg tuahnya tak henti dtg.. idup dgn takdir masing².. cara bagaimana kita nak menghadapi takdir yg ditentukan yg Esa itulah penentunya.. kebahagian idup kita di dunia... mahupon di akhirat..


Sabtu.. Batalkan niat utk kuar.. kemas rumah & basuh baju.. petangnya baru kuar buat checkup (coz dah 2 hari perut aku sakit bahagian kanan.. takut lar jugak kan memandangkan aku pregnant..) aku buat checkup & ultrasound sekali.. dah nampak karung baby.. di kedudukan normal dlm rahim.. alhamdulillah.. terlintas jgk aku ectopic pregnancy.. takut woo.. kalau mengandung luar rahim nanti kena operate.. betul macam jangkaan mak.. aku sakit bahagian ginjal tu sbb kencing kotor.. lepas 2.. 3.. kali makan ubat dari doc.. Alhamdulillah.. sakit tu dah ilang.. leganya...


Jumaat.. Ady amik aku kat opis.. coz aku dah tak larat sgt nak naik LRT.. barang pon byk nak bawak coz aku p shopping spt entry sblmnya.. sib baik jalan tak jammed.. sampai umah K. Odah dlm pukul 7.00 p.m... amik Alyaa terus chow.. memula igt nak balik terus.. tapi jalan nak ke umah jammed bangat.. so we've decided lepak umah mak sampai jalan reda.. singgah pasar malam beli something utk dinner.. Yong Tau Fu.. air cendol & Lai Chee Kang.. jagung rebus.. & mangga manis... makan ngan mak... lepas Isyak kitorang balik....

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails