.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, March 15, 2007

..Mari KiTa MeRaPu..

Terkekeh² aku bacer entry blog brother Hamka (yg dah byk entry aku missed) pagi tadi.. kelakau lar bro Hamka nieh.. entry bertajuk Siapa 'Hero' anda? Entry tu dikatakan khas utk org lelaki jer.. tapi.. peduli haper aku.. yg dilarang tu ler yg aku nak sgt bacer.. biaser lar kan.. Manusia... Owang lelaki tak suka pakai tutt rupernyer.... hahahaha!!!

Hari nie aku tak kuar lunch walaupon at first cadangnyer nak kuar lunch date ngan kawan maser sek dulu.. Wafa Aliah a.k.a. Deborah.. dah lamer tak jumpa dia.. kebetulan dia ada task nak kena buat kat office aku.. she is a lawyer.. ada doc utk ditandatangai Director co. kitorang.. end up.. tunggu punyer tunggu.. sampai lunch time dpt msg that she was so sorry.. kena balik ngan bos dia.. chehhh... tak sempat jmp pon... :(

Aku turun bawah tapau burger jerlah.. aku suh brother tu tambah cheese kat burger aku.. RM2.70.. plus aku beli air F&N Strawberry.. saja nak minum air gas.. tah apaper tah aku nie.. ntah.. dah itu yg terlintas di kepala.. air tu RM1.40.. so abis RM4.10 tadi.. aku minum air tu sikit².. tak abis lagi nie..

Arini aku sowang jer kat Dept. aku.. yg lain p Yard.. sorang p Offshore.. sorang lagi tak dtg.. tatau naper.. cuti kots... so.. this is me.. the only one left in the QA Dept. Tadak kerojer.. aku layan internet jer spt biasa.. surfing.. and reading.. bosan kan jadik aku.. tak der mender nak buat.. hari² yg itu² juga.. terpakser ler buat bodo jer...

Bermakna ker idup aku nie.. idup korang bermakner?? Korang raser korang nie bermakner ker buat seseorang.. tak der maknernyer idup kalau diri kita nie tiada makna.. (aper yg aku merapu nie.. sebenarnya aku ngah kekeringan idea nak taip mender.. mender aku nak taip??) sedar tak sedar dah dekat suku abad idup kat dunia nie.. agak²nyer lar kan.. apa yg boleh membuatkan idup korang lebih bermakner.. dpt naik pangkat?? Naik gaji?? Beli umah baru?? Dpt rezeki dtg bergolek? Bertambah anggota keluarga? Menang hadiah utama peraduan?? Macam² kalau nak disenaraikan di sini.. Sebenarnya idup kita akan lebih bermakner bilamaner kita dikelilingi org² yg bermakna bagi kita utk sama² menikmati kebahagian yg kita lalui... betul?? Sebab tu dgn meninggalnya seseorang yg memberi makna atas kehidupan kita akan memberikan impak yg besar buat kita.. (hanya org yg pernah kehilangan sahaja yg tahu menghargai org di sekeliling dia) Kasih sayang tidak dibina dalam tempoh satu hari... nak menukar menjadik benci sekejap jer..

Ok lah sebelum aku menyampah bacer hasil taipan aku sendiri.. I think I better stop.. biar aku focus.. apa mender aku nak tulis sebenarnyerrr.... hmmmmmmmmmmm.......... biarkan aku berfikir.......

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails