.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, March 13, 2007

..SeLaSa MenJeLMa LaGie..

Arinie kitorang kuar umah awal semula.. kul 7.00 pg dh kuar.. kalau tidak maunyer kul 7.30.. hantar anak darer aku ke umah pengasuh dia.. then laki aku drop aku kat stesyen LRT.. pagi nie aku ok.. tak loya cam semalam.. sampai opis lagi 10 min ker pukul 8.00 pg.. (awal kan? Hehe..)lepas breakfast aku telan ubat.. rupa² loya aku menjadi² biler sajer lepas telan ubat yg doc bagi.. obimin & folic acid.. supplement penting utk ibu mengandung cam aku.. pastu aku punyer lar mengantuk.. aku masuk surau.. tak manis dan kurang selesa rasanya nak tido kat workstation coz tempat aku tu dah jadik laluan utama org nak ke hulu ke hilir pejabat.. ukhhh.. dlm surau nyenyaknyer aku tido sampai tak sedar jam dah nak pukul 10.00 pg.. hehehhhh... teruk tul aku nie.. sampai kat meja aku disambut ngan keje yg diberi boss.. tak byk.. harap² org lain tak pasan aku baru bangun tido.. (yeker tak pasan.. dgn muka aku yg sembab masa tuh) at least aku dah tak mengantuk lepas tu...

Semalam.. kebetulan dlm LRT terserempak ngan mak sedara aku masa aku terpk² camner lar aku nak angkut Alyaa n berjalan semula ke LRT yg bih kurang 500meter jauhnya.. ngan beg aku lagi.. ngan hari nak ujan lagi.. Allah beri aku pertolongan di saat aku bebetul memerlukan.. aku ngan umi sesamer ke umah K. Odah to pick up Alyaa... sebab Kak Odah tak der payung utk dipinjamkan dia dgn rela hati mengantar kitorang ke stesyen LRT semula.. that was the first time Alyaa ever board on LRT... Umie yg dukung Alyaa.. masuk² LRT terus dpt duduk.. budak pompuan yg berdiri tepi Umie sibuk dok main jejari Alyaa.. aku perhatikan jer.. mata Alyaa perhatikan sekeliling dia penuh ghairah.. sama macam hari kitorang bawak dia ke MidValley aritu.. mesti dia heran kenapa ramai sgt org..

Ady balik lewat semalam spt yg telah diberitahu olehnya dlm tepon petang tu.. kul 10.00 mlm baru terjengol batang idung kat pintu umah mak.. terlalu byk keje dia kata.. sbb tu aku bawak Alyaa balik umah mak.. segan ler asyik menonggok umah org.. at least kat umah mak aku boleh baring².. makan dan minum sekehendak hati..

Petang nie aku akan turun di stesyen LRT kat umah mak.. coz aku nak amik keta yg laki aku park kat situ.. Bawak keta tuk amik Alyaa kat umah pengasuh dia.. dekat jer.. then aku igt aku nak terus ke Tesco.. kalau aku tunggu Ady lagi.. aku takut tak terbeli diaper Alyaa yg dah kehabisan stok.. biler dah beli awal² bleh ler aku rehat tunggu dia kat umah mak.. tak yah pk nak singgah memaner dah pastu.. balik umah terus jer.. igt nak wat sadwich tuk BF pagi esok.. dah tiga hari roti yg laki aku beli tak bersentuh.. (mmg aku suh dia beli utk buat sandwich.. coz beli kat luar tak puas makan)...

So.. harapnya segala rancangan aku berjalan dgn lancar petang nie..

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails