.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Tuesday, March 27, 2007

..SeLaSa MinGGU iNi..

Hmm.. baru hari nie rasernyer berkesempatan nak menaip something kat blog nie.. actually semalam bukan tanak update tapi tak berkesempatan coz aku halfday jer kat opis semalam.. after lunch aku kena pegi Client opis kat Menara Citibank.. buat Final Doc compilation kat saner... kul 4.30 ptg sumer dah settled.. bos ckp kalau keje abis boleh balik terus.. hehehe.. aper lagi.. aku terus gi KLCC.. lepak Burger King sengsorang menikmati whopper burger yg gedabak besarnyer sambil menunggu kakanda jantung ati abis keje.. kitorang balik samer petang tu..

Jalan tak jammed sgt.. so cepat jer sampai.. amik Alyaa & chow ke rumah mak coz tak solat Asar lagi.. pas solat Asar & Maghrib.. tapau nasik panas dari umah mak coz aku malas nak masak memasak baliknya cuma panaskan lauk dlm peti ajaib jer.. makan sambil menonton TV sudah satu kebiasaan.. En. Ariffin owner rumah bertanyer pasal perkembangan perbincangan aku ngan lawyer.. well aku dah tepon dia tadi.. bagitau doc apa yg aku perlukan utk proceed ngan SPA.. tak mudah sebenarnya nak beli rumah nieh.. byk perkara remeh temeh kena buat.. & rasanyer utk selesaikan semua tu.. kitorang laki bini kena cari satu hari.. amik cuti & settlekan apa yg patut.. Gedebak gedebuk nak masuk umah baru abis ler dkt 20K... huhhh.. byk tuhhh.. skrg aku dok buat financial planning.. harapnyer everything will go smooth as plan...

Jumaat - Balik keje terus amik si Kechik.. tuka baju dia.. solat maghrib sesiap kat umah bbsitter anak aku.. then terus ke Palace of The Golden Horses.. amboi.. gah sungguh hotel tu.. besar dan kukuhh.. hotel 6 bintang.. berkelip-kelipan dgn kuda jadian di mana²... hahaha... actually dari panggilan Kak Jie (org yg bertanggungjawab jemput aku utk dtg ke situ).. aku dah dpt agak apa yg bakal aku hadapi.. yaa.. kami dibawa melawat sekeliling hotel yg besar tu.. ke Medical Center.. Gym.. swimming pool.. restoran.. galeri & sambil diberi penerangan berkenaan Country Height Vacation Club.. mmg seronok dgr package yg ditawarkan.. malangnyer kami masih belum sampai ke tahap itu... we cannot just set aside part of our money just for yearly vacation.. maksud aku.. bukan ler kami tak suka bercuti.. cuma.. kami akan pergi bercuti biler keadaan, masa dan kewangan mengizinkan.. buat masa sekarang.. mmg sukar nak terikat ngan apa² kelab pon.. coz kelab rumahtangga menagih perhatian yg tidak sedikit dari kami.. komitmen makin bertambah dan idup makin terikat dgn adanya ahli baru dan harta baru... so.. nak tanak kena lar berpijak di bumi yg nyata.. realitinya kami masih belom mampu...

Hampir 2 jam setengah kami kat situ.. end of the session kami diberi beberapa voucher & a complimentary stay at Country Villa Kajang for 3 days 2 night.. :D.. at least theres something.. tak ler buang maser jer..


Sabtu - tak p mana.. laki aku keje.. aku ngan si Alyaa lepak rumah.. penat melayan si kechik.. letih mengemas rumah.. balik keje laki aku p main badminton ngan kengkawan dia plakss... tak reti penat sungguh.. kalau nak jumper kengkawan tu.. berkobar² jer semangat dia.. mmg aku tak suka biler dia p bersuka ria sowang².. tapi nak dilarang kang dicop Queen Control plaks.. biar laa dia.. sesekali.. kalau selalu.. sendiri mau igt larr!

Ahad - Hari nie Birthday mak aku yg ker.. ermm 51 thn.. tapi mak masih nampak muda.. ramai yg kata macam tu.. biler org tau umo sebenar mak sumer terkejut.. (betul² ker buat² tu aku tak tau larrr).. Cayunk mak!! Kitorang singgah ke UO lepas balik dari umah Deborah membincangkan proses jual beli rumah.. sbg lawyer dia mmg lebih arif ttg nie.. byk infos dia bagi kat aku... thanks beb!! Appreciate it a lots.. Kat UO aku belikan mak blanket & a towel sbg hadiah tanda ingatan.. mak tido kat bawah.. lagipon mak aku nie kalah sejuk.. elok ler aku belikan selimut.. lepas shopping.. aku tunggu laks cabutan bertuah yg pusat beli belah tu buat.. punyer lar penat berdiri.. ketiak pon naik hangit dek peluh.. ramai sgt org.. Panas! Rimas!.. Tapi akhirnya TV 34" itu milik owg lain jua.. pompuan tu pregnant jgk cam aku.. tak sesia dia berdiri tunggu kat situ.. tuah anak.. mungkin tuah baby aku kat tempat lain.. & hadiah lebih besar lagi.. hehehe.. saper tau kan!

Muka mak berbunga² dpt adiah.. aku tak pernah lupa Birthday mak.. one of the most important person in my life.. tanpa dia.. tak tgk lar aku dunia nie.. mak.. Ina tau pengorbanan yg mak berikan tak terbanding dgn hadiah tak seberapa yg Ina bagi... tapi kasih sayang yg ikhlas dari hati ini.. tiada yg dpt menilainya...........

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails