.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Friday, March 2, 2007

One Hectic Friday ~

Tgh hari tadi aku kuar lunch sengsorang.. rehat 2 jam setengah arinie.. aku kuar ke The Mall semata² nak cari hadiah for exchange gift utk VF gath besok.. tapi sebelum tu alang² aku igt nak ler renew driving license aku yg dah mati bulan satu aritu.. punyer lar penat aku terkejar² tetengah panas tu berjalan kaki ker PWTC utk ke pejabat pos situ.. batur punyer batur.. agak was².. sblm lebih lama aku batur aku pon tanyer ler kakak kat kaunter tu yg cumer seorang menguruskan org yg berorang²... sekali jawapan yg mmg aku tanak dengar terpakser jgk aku dgr.. perkhidmatan tu tak ada kat situ.. adusss.. bengangnyerr.. dah lar letih berjalan.. penat berdiri.. batur... arggghhhh... aku laparr.. lapar.. lapar.. aku terus kuar pejabat pos tu heading to The Mall.. terus cari tmpt nak mengisi perut yg dah bergendang sakan... terketar² jgk lar tangan aku maser tu.. aku beli set Curry Chicken Rice + 100plus for the drink.. sambil makan sambil layan perasaan.. aku dok pk.. nak proceed ker Pertama Kompleks ker tak.. kat situ lar letaknya JPJ.. huhhh.. aku nak kena cari hadiah lagi...

Aku amik keputusan utk lain kali saja aku teruskan niat aku tu.. bebiler aku cuti.. or tercuti.. then aku pegi buat lesen.. time keje nie leceh sket.. lagipon aku bukan selalu drive pon.. maklom ler ada driver.. eheheh.. jgn marah eak abg! Pas makan ligat plaks kaki aku melangkah.. dari kedai ke kedai.. cari hadiah yg bersesuaian ngan gath & budget.. well.. penat betul kaki aku melangkah.. last² aku sambar jer yg aku pk kan ok.. hadiah apa?? Hehe.. secret.. cuma org yg terima hadiah tu nanti jer yg akan tahu...

Agak down maser cecari adiah tu biler dpt sms dari adik aku mengatakan yg mak aku admitted balik.. coz of high blood pressure... oh god... baru igt nak p umah mak petang nie.. satu demi satu dugaan melanda.. mak admitted pagi tadi maser dia p utk regular check up... tak pernah² mak aku ada penyakit tu.. yelah.. penyakit bukan kita pinta.. ia dtg tanpa diduga.. hadapi dgn sabar dan redha.. kerana sakit² yg Allah bagi maser kat dunia nie adalah salah satu cara menghapus dosa² kecil... harapnya mak tabah dan cepat sembuh...


Maser aku lintas jalan lepas turun dari LRT.. nak ke office.. sikit lagi.. kalau tidak qolu Innalillah larr... laju nak mampus teksi yg masuk simpang... tak der stop tak der apa.. terus jer desyummm dia masuk macam pelesit.. dah lar sebuah lori parking bebetul tepi simpang tu menghalang pandangan mata.. kalau lar perkara yg tak diingin tu terjadi kat aku.. aku tak tau nak kata apa... aku tak tau saper yg nak tolong aku kat situ.. kenapa lar dlm dunia nie ada reckless driver macam tu.. dah lar dorang tak pedulikan keselamatan sendiri.. keselamatan org lain pulak diperjudi.. apa nak laju sgt... kerana nak cepat sedikit yg tak kemana perginya tu kang bala dtg bertimpa²... bila jadik macam tu saper nak jawab...???

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails