.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Friday, March 9, 2007

LuNch TiMe YG SunGGuh MemeNatKan..

Tadi aku kuar opis awal sblm lunch time.. instead of 12.30 aku kuar kul 11.10 pg.. kali nie aku pegi JPJ terus kat Pertama Kompleks utk renew driving license aku.. coz aku igt aku nak drive semula.. tak kan lesen nak buat pekasam jer kan.. letih lar kalau hari² aku nak menapak dari LRT ke rumah pengasuh anak aku.. bleh tahan jauh wooo.. dah tu tak kan hari² aku nak tercongok kat umah pengasuh anak aku tu tunggu laki aku yg selalu sampai lewat.. malu tau! Tebal dah muka aku nie.. yerlah janjinyer jaga anak waktu siang jer.. abis.. kalau aku nak angkut sorang² Alyaa menapak semula ke LRT... lintas² jalan lagi.. then dari Terminal Stesyen Ampang aku nak kena menapak lagi sekali ke rumah mak.. masakk woo.. mau pingsaaaannn aku! Sekarang pon aku dah sakit² perut ngan pinggang...

Nasib aku baik.. masa sampai JPJ tinggal lagi 15 min dorang dah nak tutup pejabat utk solat Jumaat.. (awalnyer tutup!) Office hour dia bagi yg tak tau.. (sajer aku nak jot down.. in case I wanna refer to it in the future) Hari Senin - Khamis dari kul 7.45 - 4.30.. Hari Jumaat laks dari 7.45 - 11.45 dorang solat then sambung balik dari kul 2.45 - 4.30... thats it.. Lucky me.. Allah kesian kat aku kot sbb last time pon aku tak dpt nak renew lesen coz pegi ke pejabat pos yg tadak sediakan perkhidmatan tu.. pas amik no.. tunggu dlm 15 min jer dah siap... LEGA..

Dari Pertama Kompleks.. aku ke pasaraya SOGO di sebelah.. sbb tadi aku tgk kat entrance dia ada poster tulis baju baby & kanak² ada stock clearance.. aku naik ler ting 5 tgk²... nak kata murah sgt tak lar jugak.. mmg sumer baju berjenama.. boleh tahan lar harga dia.. pon.. aku masih juga amik 6 helai baju utk Puteri kechik kat umah tu.. aku beli satu patung katak bulu² (katak ada bulu ker??) yg comel utk dia.. aku juga belikan siap² adiah utk baby Umairah anak my best friend Syura yg dah awal² lagi jemput aku p birthday party anak dia ujung bulan nie.. so b4 aku kehabisan duit.. biar ler aku beli siap²... Aku renew SOGO card aku yg dah expired 2 thn lepas.. utk collect point.. then baru aku bayar kat kaunter.. then aku naik balik ker customer service utk wrapping adiah tuk anak Syura.. pastu aku terus ker LG.. nak tapau Mc'D.. tetengah batur tingat.. dlm purse aku cuma tinggal sehengget.. sib baik aku teringat.. kalau tidak mau peristiwa lamer berulang kembali.. terkebil² time nak bayarr... so.. tanak buang lebih byk masa.. aku naik ting atas coz atm machine ting bawah sedang di maintenance.. kena batur lagi utk cucuk duit.. bleh tahan panjangnyer.. selesai sumer aku terus turun bawah walau sales kat dpn mata agak menarik perhatian aku.. (kang lagi bertambah² utg credit card aku).. aku kena batur lagi utk order... aku tapau jer sumer makan kat opis.. sampai opis.. aku betul² rasa tak bermaya.. pinggang ngan perut sakit ngilu... byk sgt jalan kut... ikhss.. aku bantai air ribena yg aku beli.. aku tanak minum air gas.. cian baby.. makan double cheese & frise... then tido sekejap sementara yg lain balik dari lunch...

So.. here I am typing this entry to be published.. hmmm... nak p toilet.... aku harap laki aku dpt amik aku kat opis arinie.. barang banyak.. aku laks dah tak der kudrat... lemah lesu.........

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails