.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Monday, March 5, 2007

"BeNaRKah WaNiTa DLaHiRkaN HaNyA Utk BKorBan??"

Ya Allah.. mengantuknyer arinieh.. asyik nak tertido jer dpn pc nieh.. bangun pagi tadi kepala berat sungguh.. pening.. mungkin akibat tak cukup tido.. mungkin juga akibat sindrom first trimester yg aku hadapi.. masa pregnantkan Alyaa dulu pon aku byk tertido kat opis.. ikutkan hati mmg rasa malas jer nak ke opis.. tapi dah tanggungjawab.. ada ker tak der keje kena dtg jugak..

Arinie aku mmg letih tersangat.. semalam seharian mengemas rumah.. cuci kipas.. (kipas syiling).. bersihkan sumer habuk².. vacuum and so on.. arinie ader sket² nak disambung.. semalam kemas mengemas ditangguh sbb nak layan tgk Supernatural.. then anime bleach plaks.. sesedar dah pon maser utk tido.. kemaskan baju Alyaa utk ke umah babysitter esok.. pasang cadar katil yg baru then baru bleh teruskan niat.. (Kitorang dah tido dlm bilik semula semalam.. kat bawah katil kitorang dah lapik tilam siap².. takut si Kechik tu jatuh.. at least ada lar protection.. tanak lar pisang berbuah berkali² kan...

Ujung minggu nie raser cam tak cukup rehat.. dah lar Sabtu tu kul 4.00 pg baru sampai umah.. pegi maner?? Hehe.. join VF Gath lar.. apa lagi.. Gath tu bersurai dlm kul 1.00 pg.. patut dah balik umah.. sekali bebudak lelaki VF ajak lepak kedai mamak lar plaks.. termasuk lar laki aku.. yg si bini² nie nak tanak terpakser lar ngikut jer.. walau mata dah berat.. kepala dah pusing.. sekali sekala.. boleh lar tahan.. jangan dibuat selalu udah ler.. cian baby berembun.. dorang yg laki² jer ghairah berborak.. kami yg pompuan layan mengantuk..

Balik dari Nasi Kandar Penang tu kena antar adik aku kat umah mak dulu.. then baru kitorang balik... siangnyer bangun lewat.. lewat tak lewat.. awal jgk ler dari biasa.. coz si Alyaa berak.. cuci berak dia n mandikan sekali.. sudah mandi maser nak pakaikan diaper Alyaa bantai kencing plaks time dia meniarap.. bukan aku tak lapik getah.. tapi maser dia meniarap tu.. badan dia dah kuar dari getah.. kalau atas getah pon of couse meleleh jugak.. coz Alyaa kencing byk.. geram betul aku masa tu.. biler nak pakai nappy Alyaa bukan reti nak duduk diam.. nak merangkak jer kejenyer.. kena tarik perhatian dia bebetul baru bleh diam biler dia leka.. nak harapkan laki aku lapkan air kencing.. dia laks ngamuk coz of mengantuk.. aku pon ngantuk jgk.. letih jgk.. sakit jiwa betul aku masa tu.. mana nak layan anak.. laki plaks boleh buat tak tahu.. aku cuci Alyaa.. mandikan sekali lagi.. coz badan dia dah kena air kencing.. lepas pakaikan diaper.. aku letak dia dlm walker.. sorang² aku cuci tilam yg Alyaa kencing.. mmg letih tak igt lar.. Alyaa laks terlalak² dlm walker dia.. mintak dikeluarkan.. laki aku dah hanyut di alam mimpi.. selesai cuci mencuci apa yg patut baru aku pick up Alyaa.. buat susu utk dia.. kasik mamam.. then tidokan dia..

Time Alyaa tido aku amik peluang masak nasik.. n sediakan bumbu utk goreng daging.. perut dah lapa sgt.. aku msak satu lauk jer aritu.. laki aku baru bangun.. tgk Melodi.. aku diam.. malas nak cakap banyak.. lelaki mmg macam tu.. tiba masa² tertentu mereka hanya pentingkan diri.. dah byk yg aku tgk.. contoh di dpn mata dah berlambak².. tak terkecualilah laki aku.. kadang² sikap dorang nie mungkin tanpa dorang sedari dah buat isteri yg dorang lafaz perkataan sayang siang dan malam.. makan hati... that is the fact of a marrige.. yg sumer org akan lalui.. depend lah korang dpt laki yg macam mana.. kadang² terpk.. benarkah kita org pompuan nie mmg dilahirkan utk bekorban.. utk famili.. anak² jua suami.. diam itu lebih afdhal dari memperpanjangkan soal.. aku tak suka mengeruhkan keadaan.. biarlah aku tanggung sendiri apapon yg tersimpan dan dipendam dlm hati ini biarlah Dia sahaja yg tahu..


Kalau aku ikutkan ego dan akal aku yg tak waras.. mungkin Alyaa jadi mangsa.. sebab aku nie baran juga orgnya.. aku tanak hal remeh temeh mak bapak.. libatkan anak yg tak tau apa².. Maha Besar Allah kurniakan org pompuan nie tahap kesabaran yg cukup tinggi.. tak kira apa keadaan yg berlaku.. kami masih boleh hadapi segalanya dengan tenang.. hanya.. buat suami yg kami sayangi.. kamu mmg baik.. cukup baik utk menjadi seorang suami mithali.. cuma kadang² perkara² kecil beginie buat kamu terlepas pandang.. pinta kami tidak banyak.. sesekali pandanglah keadaan yg terpaksa kami tempuhi dari mata hatimu bukan dari ego baranmu.. mungkin kami tidak sehebat wanita idaman kalbu kerana hakikatnya kami cuma insan biasa.. yg tahu erti letih dan penat.. kami juga tahu apa itu marah.. tolong jangan biarkan kemarahan mengusai akal kami.... tika itu kami tidak bisa berfikir secara waras lagi......... bantulah kami dgn sikap prihatin mu... ketahuilah.. bantuan kamu itu amat²lah kami hargai.......

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails