.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, March 14, 2007

TenSioN??

Tension... apa itu yg dinamakan tension.. tekanan yg memberatkan kepala yg enggan memberi ruang otak kita berehat daripada memikirkan yg itu² juga sepanjang masa.. tidak dpt mencari jalan keluar.. lalu sesat di ruang tempurung kepala dan cuba bermastautin di situ.. lalu.. tengkuk dan tulang belakang kita mula terasa denyut demi denyutan impaknya.. lantas menerokai tubuh yg kemudian mendatangkan sengal² sendi tak terkata... segalanya terkumpul menjadi satu dan hanya menanti masa dan ketika utk dihamburkan semuanya... tapi BERBALOIKAH kita berbuat begitu.. akan terkurangkah tekanan di kepala itu tadi..?

Kenapa tension?.. Apa yg membuatkan kita tension?.. Tiada manusia yg suka ditekan mentalnya.. sebab itu semua org berpotensi utk menjadi gila.. kerana kita tidak dpt mengawal tekanan yg diberi.. kita tewas.. dan jatuh berdepek ke lantai..

Ibarat kata pepatah.. api jgn disimbah minyak.. ia bukan memadamkan sebaliknya api menjadi semakin marak dan menyala²... setiap kali bila kita merasa tension.. dan sukar mengawal diri atas sesuatu tekanan yg dihadapi.. berhentilah sebentar.. tarik nafas sedalam mungkin.. tahan.. dan lepas.. buat dgn bersungguh²... sedut segala perasaan benci.. amarah.. dendam dan sakit hati.. fokuskan dalam²... dan lepas... hamburkan segalanya!! Biar semuanya keluar dari tubuh kita.. bunuh semua perasaan tidak berguna itu... kepala kita tidak akan berat lagi.. hati kita tidak akan sakit lagi.. perlahan² bangun dan ambillah segelas air sejuk... minum... sambil pejamkan mata.. lupakan segala duka... kemudian.. pergilah ke tempat² tertentu spt surau.. bilik rehat stor atau mana² tmpt yg jauh dari pandangan mata org.. yg membolehkan kita utk melelapkan mata buat memulihkan kembali perasaan yg terdera... tidurlah dgn nyenyak.. lupakan semua... jgn lupa set alarm.. nanti org sumer dah balik awk sorang² plak terkurung dlm office.. biler dah terjaga dari tidur yg lena.. (jgn ler lamer sgt, cukup sekadar 20 min -- 30 min.. nanti org cari pulak!) senaman ringan sekejap... tarik nafas dan melangkahlah dengan yakin... anda telah bertukar mood.. anggap sahaja tiada apa² yg berlaku.. terima segalanya dgn tenang & cool.. everything will be ok.................

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails