.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Wednesday, February 28, 2007

RaBu -- 28 Februari 2007 --

Alyaa buat perangai lagi semalam.. tanak tido.. susah nyer nak bagi dia tido.. tak tido duduk diam tak per jugak.. ini dia nak melata sana sini.. selagi dia tak tido mmg kitorang tak bleh tido.. yelah.. buatnya sentuh barang atau pegi tmpt tak sepatutnya.. sapa yg susah.. mmg letih jaga budak kecik rupernyer.. tetambah time nak melasak cam si Alyaa.. asyik nak main jer.. biler dah tido.. pukul 3 atau 5 pagi mesti jaga.. semalam dia terjaga time kitorang ngah nyenyak tido setelah puas berhempas pulas tido kan si kecik tu.. mendayu² dia nangis.. kuat pulak tu.. aku buatkan susu.. minum tak sampai baper ozz dah tido balik.. Arinie tatau lar kul baper laks Alyaa nak tido... fenin kefala anta asyik berjaga malam... sampai opis ngantuk.. tak cukup tido..

Lately kerap tul makan kat luar.. semalam lepas singgah Tesco sblm balik kitorang singgah makan nasi papprik & sup ekor di satu gerai kat Pandan Indah.. Alyaa terlena... letih nampaknyer dia masa tu.. perut aku dah lapo sgt.. mana larat nak tunggu balik umah & masak.. by the time sampai rumah of course badan pon dah penat.. kepala pon tak larat nak angkat.. nak masak apa lagi.. otak pk nak tido jer.. lain ler balik awal.. anyway arinie aku nak makan brokoli yg aku beli semalam.. mengandung kali nie aku suka makan sayur² & buah²an yg lemak & manis.. hmmm.. nyum..nyumm... hari nie kena balik awal.. aku nak masak..

Tgh hari nie nak makan apa eak.. pening paler pk.. nak makan pon susah.. tak kena selera.. tak lalu aku nak makan.. yg penting jap gie aku nak gie pejabat pos mini kat opis aku nie.. nak tanyer leh renew license tak and satu lagi kena gie bank.. gaji tatau dah masuk ker belum.. dgr kata lewat sket bulan nie.. aku nak kena beli pas bulanan LRT balik nanti.. tanak ler aku batur pepanjang kalau esok baru nak beli..

Aduhhh... letihnyer biler pk rutin yg harus aku lalui hari².. terasa sungguh mendatar & membosankan.. apa yg boleh dibuat agar hidup tak bosan eak?? Ramai manusia nak hidup senang.. tapi tak ramai antara kita yg tahu jalan nak ke arah tu.. masing² masih lagi tergapai² di tengah lautan manusia yg masing² sibuk mencari sesuatu yg mereka sendiri tak tahu.......

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails