.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Friday, February 16, 2007

...JaNTuNG BaRu SeDaNG BeRDeGuP..

Nampaknya azam aku nak kuruskan badan tahun nie tak menjadi lar.. perut bakal dibuncitkan kembali.. Pagi tadi aku buat UPT.. & the result is +ve.. aku dah buat calculation thru Babycenter.com and its came out with this sentence.."Your baby will be born on or around Monday, October 15, 2007. You are 5 weeks pregnant." Waduh.. waduhhh... bisa gawat nieh.. gimana yeah.. kewangannya masih di tahap pas-pasan gitue..

Agak terkejut melihatkan test strip tu.. kitorang laki bini dedua blur.. Betul ker.. BETUL??? Malam nie aku akan ke klinik.. utk mengesahkan ujian yg aku buat tu.. kalau betul.. aku terima dgn hati yg redha.. sudah rezeki dari Allah.. semoga anak yg bakal lahir ini dtgnya bersama rezeki yg melimpah ruah dari Allah... mudah²an... amin........

Masih teringat dan terbayang² dugaan² yg terpaksa aku lalui masa pregnantkan Alyaa dulu.. masih jelas di jendela ingatan... sakit pinggang macam nak putus.. pedih ulu hati yg tak pernah surut... sesak nafas.. loya.. pening kepala.. sembelit.. kaki bengkak... letih.. penat.. mengantuk sokmo.. semua bakal aku ulangi semula hari demi hari yg mendatang... hmmm... akan aku sediakan diri utk itu.. patut lar Alyaa manjanyer kemain ngan aku kebelakangan nie.. pantang aku pegang.. lentok melekap kat badan aku.. dia tau dia nak dpt adik rupanyer..

Persiapan utk bb kedua nie rasanya tak makan belanja yg byk cam Alyaa dulu.. coz most of the necessary thing aku dah ada... adik guna kakak punya lah yer... duit nak deliver baby pon tak yah risau sgt coz my hubby dpt coverage dari co. dia sampai 5 org anak.. Alyaa dulu tak sempat coz dia baru join co.. yg aku nak pk skrg ttg perbelanjaan biler the second one lahir... diapers ngan susu budget of course makin bertambah... harap² financial income pon dah bertambah lar waktu tu... I really pray for it..................

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails