.:KeNaLaN MaYA BoNDa:.

JoM TuKa LiNk di SINIE

Thursday, February 8, 2007

.:JaNJi iTu PaSti TiBa:.

Aku tak sempat nak tulis aper semalam.. agak sibuk berpindah to the new workstation.. we have been relocated to the other wing at the HUC Dept. area... letih siott asyik berpindah-randah nie.. macam org badwi jer raser... masuk yg nie dah 6 kali aku berpindah randah kat co. yg telah masuk 4 thn lebih aku keje.. byk kenangan aku di sini.. from one dept. to another... begitu juga boss yg asyik bertukar ganti... tapi bukan itu yg aku nak highlighkan utk entry kali nie..

Setelah selesai semua tugas pindah memindah dan angkut mengangkut... setelah tempat aku kemas exterior & interior.. :D aku pon duduk dgn santainya dpn pc untuk melayari internet yg telah tergendala aktivitinya dari pagi tadi.. well.. spt biasa.. aku akan check email & pegi mana² website wajib aku lawati setiap hari... kebetulan aku terasa nak check pnc msg kat VF ttg apa² berkaitan VF Dinner Gath 03/03 nie...

Tanpa disangka² aku dikejutkan dgn berita yg agak menggemparkan dari pnc yg aku terima dari SharKMa yg memberitahu one of our well known VF member has pass away at 3.00 a.m. yesterday... Serangan jantung mengejut asbab kematiannya.. Perkara begini tidak boleh dibawa bergurau.. hidup & mati bukan mainan.. maka utk mengesahkan berita yg diterima.. aku buka announcement di VF.. ya.. mmg sah dia telah pergi buat selamanya.. Aril a.k.a. Razorshark.. antara rakan VF yg aku senangi.. orgnya peramah dan tak lokek dgn senyuman juga gurauan.. suka menyakat dan buat lawak... happy go lucky dan selalu menceriakan suasana... pemergiannya agak terasa... dia seorang ahli VF yg aktif.. masih muda 25 thn dan masih belum berkahwin..

Perginya secara tiba² tanpa disangka.. sesungguhnya Malaikat Maut itu menjalankan tugasnya dgn cepat dan senyap.. tiada siapa yg dpt menahan.. tiada siapa yg dpt menghalang bila tibanya saat itu.. siapa tahu dihitung².. berapa lama lagilah sisa usia kita yg tinggal.. 5 thn?? 10 tahun?? 30 thn? Atau beberapa saat lagi??? ... sesungguhnya MATI itu sesuatu yg pasti... yg nyata rakan kami Aril telah berada di alam yg lain... bayangkan jika kita yg mati tika ini... apa bekalan kita... ohhhh.. aku sungguh takot... pahalaku tidak seberapa.. dosaku berkoyan²... sesungguhnya aku amat takut utk berdepan dgn kenyataan bila ajalku ini tiba.. tiada amaran tiada ingatan.. kita akan terus dibawa pergi bila tibanya saat yg telah dijanjikan.. aku takut bekalanku utk ke sana.. tmpt yg pasti itu.. blm cukup..... Ya Allah... lindungi dan peliharalah hambamu yg kerdil ini selalu dari melakukan kejahatan dan perkara² yg dimurkai olehMu... aku insan yg lemah.. terkadang khilaf dan alpa dgn diri sendiri....

Masih teringat kali terakhir bertemu dgn arwah semasa Gath berbuka Puasa di Nasi Kandar Pelita sebelah KLCC.. dia spt biasa masih ceria spt selalu.. dgn ramah bertegur sapa.. Tiada yg aneh dan ganjil.. senyuman sentiasa terukir di bibir.. Kami suami isteri pernah ke rumahnya 2 kali seingat aku sempena perjumpaan Hari Raya VF.. makan kerang bakar.. masa tu aku ngan Ady blm kawen lagi.. kitorang n geng² VF yg rapat yg lain lepak sampai malam.. bersembang.. karaoke.. tolong family dia mengemas... igt lagi maser tu Ady tolong cuci² periuk dkt dpn rumah.. :D... happy sgt maser tu.. Aril mmg terkenal dgn sifat suka menyakat org... Kami suami isteri juga pernah tumpang keta Aril balik dari kenduri Trowa & Lynn.. Selama aku mengenalinya.. blm pernah terdengar cerita dia memburukkan org lain... dan tidak lokek menghulurkan pertolongan bila kita perlukan... he's a good guy.. Moga Allah mengasihaninya dan ditempatkan rohnya di kalangan hamba-hambaNya yg soleh dan beriman........ Amin...



~Al-Fatihah~

No comments:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails